Imaging Religion in Film The Politics of Nostalgia

This book offers a new methodology for examining the ethico-political dimensions of religion and film which foregrounds film's social power both to shape subjectivity and to image contemporary social contradictions and analyses three specific films: Kurosawa's Dersu Uzala ; Kiarostami'...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: SpringerLink (Servicios en línea) (-)
Otros Autores: Hamner, M. Gail autor (autor)
Formato: Libro electrónico
Idioma:Inglés
Publicado: New York : Palgrave Macmillan US 2011.
Colección:New Approaches to Religion and Power
Materias:
Acceso en línea:Clic para texto completo. Acceso restringido UPSA.
Clic para texto completo desde fuera UPSA.
Ver en Universidad Pontificia de Salamanca:https://catalogo.upsa.es/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=350934
Solicitar por préstamo interbibliotecario: Correo | Formulario
Descripción
Sumario:This book offers a new methodology for examining the ethico-political dimensions of religion and film which foregrounds film's social power both to shape subjectivity and to image contemporary social contradictions and analyses three specific films: Kurosawa's Dersu Uzala ; Kiarostami's Taste of Cherry ; and the Coens' The Man Who Wasn't There .
Formato:Para acceso remoto utilizar usuario y contraseña del campus virtual UPSA
ISBN:9781137013248
Acceso:El acceso desde las instalaciones de la UPSA es libre. Para el acceso remoto, desde fuera de la UPSA, se pedirá autenticación con la cuenta del campus virtual UPSA