The Religious Dimensions of Advertising

This groundbreaking work explores media scholar Sut Jhally's thesis that advertising functions as a religion in late capitalism and relates this to critical theological studies. Sheffield argues that advertising is not itself a religion, but that it contains religious dimensions - analogous to...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: SpringerLink (Servicios en línea) (-)
Otros Autores: Sheffield, Tricia autor (autor)
Formato: Libro electrónico
Idioma:Inglés
Publicado: New York : Palgrave Macmillan US 2006.
Colección:Religion/Culture/Critique
Materias:
Acceso en línea:Clic para texto completo. Acceso restringido UPSA.
Clic para texto completo desde fuera UPSA.
Ver en Universidad Pontificia de Salamanca:https://catalogo.upsa.es/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=350862
Solicitar por préstamo interbibliotecario: Correo | Formulario
Descripción
Sumario:This groundbreaking work explores media scholar Sut Jhally's thesis that advertising functions as a religion in late capitalism and relates this to critical theological studies. Sheffield argues that advertising is not itself a religion, but that it contains religious dimensions - analogous to Durkheim's description of objects as totems.
Formato:Para acceso remoto utilizar usuario y contraseña del campus virtual UPSA
ISBN:9780230601406
Acceso:El acceso desde las instalaciones de la UPSA es libre. Para el acceso remoto, desde fuera de la UPSA, se pedirá autenticación con la cuenta del campus virtual UPSA