Video game spaces image, play, and structure in 3D game worlds

Here, Nitsche introduces five analytical layers - rule-based space, mediated space, fictional space, play space, and social space - and uses them in the analyses of games that range from early classics to recent titles.

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Nitsche, Michael, 1968- (-)
Formato: Libro electrónico
Idioma:Inglés
Publicado: Cambridge, Mass. : MIT Press c2008.
Colección:EBSCO Academic eBook Collection Complete.
Acceso en línea:Conectar con la versión electrónica
Ver en Universidad de Navarra:https://innopac.unav.es/record=b31511697*spi
Descripción
Sumario:Here, Nitsche introduces five analytical layers - rule-based space, mediated space, fictional space, play space, and social space - and uses them in the analyses of games that range from early classics to recent titles.
Descripción Física:viii, 305 p. : il
Formato:Forma de acceso: World Wide Web.
Bibliografía:Incluye referencias bibliográficas (p. [247]-292) e índice.
ISBN:9780262255110