Understanding and addressing the support needs of young adults with autism: the creation and implementation of a program to develop self-determination

El desenvolupament de autodeterminació és clau en les persones amb i sense discapacitat. Aquesta afavoreix millors resultats després de l’educació obligatòria, i ajuda a millorar la qualitat de vida general. Les persones amb autisme presenten nivells d’autodeterminació més baixos que altres col·lect...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i l'Esport Blanquerna (-)
Otros Autores: Andrés Gárriz, Clara, autor (autor), Farriols, Núria, supervisor acadèmic (supervisor acadèmic), Gómez Hinojosa, Antonia María, supervisor acadèmic, Mumbardó Adam, Cristina, supervisor acadèmic
Formato: Tesis
Idioma:Inglés
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2024
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009818437106719
Descripción
Sumario:El desenvolupament de autodeterminació és clau en les persones amb i sense discapacitat. Aquesta afavoreix millors resultats després de l’educació obligatòria, i ajuda a millorar la qualitat de vida general. Les persones amb autisme presenten nivells d’autodeterminació més baixos que altres col·lectius. Malgrat això, existeixen pocs estudis sobre autodeterminació en joves adults amb autisme, els quals afronten diversos reptes durant l’etapa de transició a la vida adulta. Per aquest motiu, els objectius principals d’aquesta tesis van ser: comprendre els factors passats i presents i que influencien l’estat acadèmic i laboral actual dels joves amb autisme, explorar les percepcions dels joves amb autisme sobre la seva autodeterminació, i dissenyar, implementar i avaluar l’efectivitat d’un programa d’intervenció per a la promoció de l’autodeterminació creat específicament per a joves amb autisme al context espanyol, el programa TEAM_YOUNG ADULTS. Amb aquests objectius, es van portar a terme quatre estudis. El primer, va comptar amb 89 familiars i va analitzar els factors passats i presents que afecten els resultats acadèmics i laborals dels joves. En el segon estudi es va realitzar un anàlisi qualitatiu descriptiu per conèixer en profunditat les fortaleses i necessitats de suport en autodeterminació de 28 joves amb autisme. El tercer va consistir en un estudi pilot del programa d’intervenció. Es va realitzar un assaig clínic aleatoritzat (ACA) amb 14 joves i es van triangular dades quantitatives i qualitatives. En el quart estudi es va realitzar un ACA amb una anàlisi per mètodes mixtes a un total de 40 participants per estudiar l’efectivitat, implementació i acceptabilitat del programa. Els resultats mostren que hi ha factors passats i presents que impacten els resultats post-obligatoris dels joves amb autisme. També evidencien la importància d’oferir suports específics per a la promoció de l’autodeterminació donades les necessitats de suport detectades. Relacionat amb els estudis 3 i 4, el programa d’intervenció va mostrar una bona efectivitat, implementació i acceptabilitat. Finalment, es pot concloure que la promoció de l’autodeterminació és vital en aquesta població i es proposen futures línies de recerca.
Descripción Física:1 recurs en línia (309 pàgines)