Seeking a Sustainable Business Model in the Digital Environment: An Analysis of the Role of Web Analytics and Social Media in Modern Media Strategies

Els mitjans de comunicació estan revisant les seves estratègies editorials a la recerca d'un model de negoci sostenible en l'entorn digital. Molts d'ells estan explorant models basats en l’engagement de l'audiència, és a dir, en subscripcions, membres o donacions, amb l'obje...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, institució que concedeix un diploma acadèmic (institució que concedeix un diploma acadèmic)
Otros Autores: Laferrara, Valentina, autor (autor), Justel Vázquez, Santiago Javier, supervisor acadèmic (supervisor acadèmic), Micó, Josep Lluís, 1974- supervisor acadèmic
Formato: Tesis
Idioma:Inglés
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2024
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009809340306719
Descripción
Sumario:Els mitjans de comunicació estan revisant les seves estratègies editorials a la recerca d'un model de negoci sostenible en l'entorn digital. Molts d'ells estan explorant models basats en l’engagement de l'audiència, és a dir, en subscripcions, membres o donacions, amb l'objectiu de forjar connexions sòlides amb l'audiència en línia, conrear la seva lleialtat cap a la marca periodística i fomentar la seva disposició a pagar per continguts digitals. Amb aquests models de negoci els mitjans busquen diversificar les fonts d'ingressos i reduir la seva històrica dependència de la publicitat, al mateix temps que continuar complint amb la seva responsabilitat de servir al públic.Aquest estudi analitza com els mitjans de comunicació empren l'analítica web i les xarxes socials per a aconseguir aquests models de negoci, al mateix temps que explora l'impacte d'aquestes eines en la configuració de l'agenda mediàtica. Com contribueixen l'analítica web i les xarxes socials als models de negoci basats en l’engagement de l'audiència? Quins són els usos i propòsits actuals d'aquestes eines? Es presta més atenció a la producció de continguts d'alta qualitat i valor afegit? S'enfronten els periodistes a dificultats a l'hora d'utilitzar aquestes eines per a desenvolupar models de negoci enfocats en l’engagement de l'audiència? Per a abordar aquestes qüestions, aquesta recerca empra una triangulació de mètodes. Combina l'anàlisi de contingut amb entrevistes en profunditat, que es codifiquen i analitzen per separat, per a després relacionar-se utilitzant fonaments teòrics derivats d'una revisió bibliogràfica en profunditat. Les entrevistes en profunditat es van realitzar amb 28 professionals de deu mitjans de comunicació influents de cinc països europeus: França, Itàlia, Alemanya, Espanya i el Regne Unit. L'anàlisi de contingut es va fer sobre 841.786 articles de 30 mitjans de comunicació italians i 552 publicacions d'Instagram de dos comptes de mitjans de comunicació espanyols.Els resultats de la recerca destaquen el paper crucial de l'analítica web i les xarxes socials en les estratègies dels mitjans de comunicació que busquen desenvolupar models de negoci basats en l’engagement de l'audiència. Indiquen que, a l'hora de prendre decisions editorials, els mitjans de comunicació intenten prioritzar la informació proporcionada per les mètriques qualitatives, com la retenció de pàgines i els comentaris, per sobre la informació proporcionada per les mètriques quantitatives, com les pàgines vistes i els usuaris únics. Això es tradueix en un allunyament dels continguts clickbait i d'entreteniment, i un acostament als continguts de rellevància i amb valor afegit. Els resultats de la recerca també assenyalen que les xarxes socials exerceixen un paper fonamental en la construcció i promoció d'una marca periodística recognoscible en l'entorn digital. Això es realitza amb l'objectiu de fomentar les subscripcions dels usuaris en un futur, és a dir, quan percebin la necessitat de mantenir-se informats. Encara que en menor mesura, aquestes plataformes també són considerats importants espais per a servir al públic amb informació gratuïta. La recerca també suggereix que les característiques inherents als mitjans socials, com el consum incidental d'informació i el control algorítmic, infonen desconfiança en determinades redaccions. En conseqüència, redirigeixen la seva atenció cap a altres espais digitals, com les aplicacions mòbils, on perceben un major control. Finalment, la recerca suggereix que, malgrat el compromís dels mitjans de comunicació amb aquests enfocaments, molts d'ells encara enfronten dificultats per a implementar-los pel fet que continua sent important augmentar la dimensió de l'audiència per a aconseguir majors ingressos publicitaris.En abordar aquestes qüestions, aquesta recerca aporta valuoses dades sobre la forma en què els mitjans afronten les complexitats de l'era digital i permet avaluar el paper del periodisme en la societat actual.
Descripción Física:1 recurs en línia (270 pàgines)