Understanding sustainable transformation business model adaptation in the cultural and creative industries

Aquesta tesi investiga la intersecció de l'adaptació dels models de negoci i la sostenibilitat en el context de les indústries culturals. L'estudi es compon de tres parts principals. En primer lloc, s'examinen les diverses opcions que ofereix la dinàmica de models de negoci, demostran...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: Facultat Internacional de Comerç i Economia Digital La Salle institució que concedeix un diploma acadèmic (institució que concedeix un diploma acadèmic)
Otros Autores: Peñarroya Farell, Montserrat, autora (autora), Miralles, Francesc (Miralles i Torner), supervisor acadèmic (supervisor acadèmic)
Formato: Tesis
Idioma:Inglés
Publicado: Barcelona : Universitat Ramon Llull 2024
Materias:
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009797837406719
Descripción
Sumario:Aquesta tesi investiga la intersecció de l'adaptació dels models de negoci i la sostenibilitat en el context de les indústries culturals. L'estudi es compon de tres parts principals. En primer lloc, s'examinen les diverses opcions que ofereix la dinàmica de models de negoci, demostrant la potencial eficàcia de l'adaptació de models de negoci com a resposta estratègica als entorns canviants. En segon lloc, s'analitza l'impacte de la crisi de la COVID-19 en les indústries culturals, com ara museus, teatres, artistes i editorials, per comprendre millor l'adaptació de les empreses que van aconseguir sobreviure. L'estudi destaca la importància del suport dels Ecosistemes d'Innovació Oberta, com ara les associacions professionals, en fomentar l'adaptació. Finalment, s'exploren els mecanismes que influencien la intenció dels directius per implementar canvis cap a una organització més sostenible, a través d'un estudi quantitatiu basat en les respostes de 122 directius d'empreses culturals i creatives. L'estudi revela la importància dels Ecosistemes d'Innovació Oberta com a factor d'influència en l’actitud cap la sostenibilitat i en la percepció sobre la facilitat d'adoptar pràctiques sostenibles a les seves empreses. En general, aquesta tesi contribueix a la comprensió de com els empresaris i directius poden adaptar els models de negoci de les seves empreses per fer-les més competitives i a l’hora sostenibles, especialment en les indústries culturals.
Notas:Departament responsable de la tesi: Departament d'Empresa i Tecnologia
Descripción Física:254 pàgines : il·lustracions i fotografies en color 29 cm
Bibliografía:Bibliografia