Processos creatius i educació. Estudi de la contribució del Projecte Artístic Interdisciplinari a la formació inicial de mestres de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i l’Esport Blanquerna

L’objectiu principal d’aquesta tesi ha estat conèixer la contribució del Projecte Artístic Interdisciplinari a la formació inicial de mestres de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i l’Esport Blanquerna. El Projecte Artístic Interdisciplinari està constituït per tres matèries assigna...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: Universitat Ramon Llull. Departament de Ciències de l'Educació (-)
Otros Autores: Folch Dàvila, Maria Carme, autor (autor), Prat, Montserrat (Prat Moratonas), supervisor acadèmic (supervisor acadèmic), Capdevila, Reina, supervisor acadèmic, Riera Romaní, Jordi, supervisor acadèmic
Formato: Tesis
Idioma:Catalán
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2022
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009671135106719
Descripción
Sumario:L’objectiu principal d’aquesta tesi ha estat conèixer la contribució del Projecte Artístic Interdisciplinari a la formació inicial de mestres de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i l’Esport Blanquerna. El Projecte Artístic Interdisciplinari està constituït per tres matèries assignades a diferents àrees de coneixement: l’Educació Visual i Plàstica, l’Educació Musical i l’Educació Física. El seu objectiu és promoure el desenvolupament d’un conjunt de competències vinculades a la recerca, la construcció de coneixement, l’expressió i la comunicació, a través de la interrelació dels llenguatges visual, musical i corporal. Per tal de conèixer la contribució del Projecte Artístic a la formació d’un perfil de mestre capaç de donar resposta als reptes que planteja l’escola del segle XXI, hem aprofundit en les característiques d’aquest perfil i en la necessitat d’un canvi de model de la formació inicial de mestres, així com en les aportacions de la interdisciplinarietat i la codocència a aquest nou model. El treball de camp de la tesi ha consistit en el disseny i administració de dos qüestionaris que ens han permès conèixer la percepció de l’alumnat i el professorat del Projecte Artístic Interdisciplinari sobre la incidència del Projecte en el desenvolupament de setze competències crítiques en la formació dels futurs mestres. També s’ha entrevistat un grup d’antics alumnes per tal de conèixer la repercussió del Projecte en el seu perfil i pràctica professional. Els resultats obtinguts mostren que les competències en les que el Projecte Artístic Interdisciplinari té una major incidència són també algunes de les competències més destacades en la literatura sobre el perfil professional del mestre del segle XXI: l’aprenentatge cooperatiu, la capacitat de transformar la informació en coneixement i la creativitat. Per altra banda, els resultats també posen de manifest que el Projecte contribueix més al desenvolupament de competències transversals que al desenvolupament de les competències vinculades a cada una de les disciplines implicades, com la capacitat de comunicació a través dels llenguatges corporal i musical. Finalment, la definició de les fortaleses i febleses del Projecte Artístic Interdisciplinari des del punt de vista dels seus participants, alumnat, professorat i antics alumnes, ens ha permès formular diverses propostes de millora.
Notas:Departament responsable de la tesi: Departament de Ciències de l'Educació
Descripción Física:1 recurs en línia (257 pàgines)