Más allá de los estilos de apego. Coherencia y Función Reflexiva en una muestra TDAH

Aquest projecte pretén investigar la possible relació entre la patologia del TDAH ambles representacions d'aferrament dels nens i les capacitats cognitives avançades que estan estretament relacionades amb experiències d'aferrament segures, com són la mentalització o l'ambivalència de...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: Facultat de Psicologia i Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna (-)
Otros Autores: Buruchaga Sabino, Iker Jakue, autor (autor), Pérez Testor, Carles, supervisor acadèmic (supervisor acadèmic), Ibáñez Fanés, Margarita, supervisor acadèmic
Formato: Tesis
Idioma:Castellano
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2019
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009669740306719
Descripción
Sumario:Aquest projecte pretén investigar la possible relació entre la patologia del TDAH ambles representacions d'aferrament dels nens i les capacitats cognitives avançades que estan estretament relacionades amb experiències d'aferrament segures, com són la mentalització o l'ambivalència de sentiments. Per fer-ho, ens aprofitem del nostreentrenament a l'entrevista del Friends and Family Interview (Kriss, Steele i Steele, 2012) que ens proporciona informació sobre aquestes representacions i capacitats cognitives avançades. D'aquesta manera, obtenim una imatge global del nen i del seu funcionament cognitiu. Paral·lelament, també pretenem entendre com influeix la conflictivitat entre els pares, mesurada a través del CPCIS (Pampliega, 2007), en la formació de relacions d'aferrament segures en les díades mares (pares)-nens. Per al nostre propòsit disposem de dos grups de nens d'entre 8 i 11 anys, tots del'àrea metropolitana de Santa Coloma, a qui vam entrevistar seguint el mateixprocediment i utilitzant les mateixes eines (Friends and Family Interview, Escala de Seguretat de Kerns i Escala de Conflicte Interparental des de la Perspectiva dels Fills). L'anàlisi estadística de la informació derivada d'aquestes eines ens va dur a confirmar les hipòtesis que havíem plantejat i que feien referència a com els nens sense un diagnòstic de TDAH presentarien capacitats cognitives avançades més desenvolupades irepresentacions d'aferrament segures amb més freqüència que aquells amb TDAH. No obstant això, aquelles hipòtesis que plantejàvem entorn a la conflictivitat parental, segons les quals esperàvem trobar diferències significatives en el conflicte percebut afavor dels nens del grup control, no es van veure confirmades i fins i tot es van donarresultats en el sentit oposat al que esperàvem. A l'apartat de discussió reflexionem sobre les diferències que hem trobat en les representacions segures d'aferrament i les capacitats cognitives avançades entre tots dos grups, i pretenem conceptualitzar-les dintre del marc teòric que ens ofereix la teoria del'aferrament. Reflexionem també sobre els resultats inesperats obtinguts sobre el conflicte interparental i, a mode de conclusió, presentem les limitacions inherents al plantejament i desenvolupament de la nostra investigació i proposem idees per a futures investigacions.
Descripción Física:1 recurs en línia (230 pàgines)