How do Psychotherapists Understand, Navigate, Experience and Integrate Spirituality in their Professional Encounters with Clients?- A qualitative study with fifteen Western European psychotherapists

Aquest és un estudi qualitatiu de com 15 psicoterapeutes d’Europa occidental entenen i aborden l’espiritualitat en psicoterapia, fonamentat en perspectives postmodernes i social construccionistes, implementant col·laborativitat i reflexivitat. Els resultats han estat generats amb entrevistes qualita...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: Facultat de Psicologia i Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna (-)
Otros Autores: Carli, Amalia Elsa Maria, autor (autor), Gomis Bofill, Clara, supervisor acadèmic (supervisor acadèmic), Botella, Lluís, supervisor acadèmic
Formato: Tesis
Idioma:Inglés
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2020
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009669739406719
Descripción
Sumario:Aquest és un estudi qualitatiu de com 15 psicoterapeutes d’Europa occidental entenen i aborden l’espiritualitat en psicoterapia, fonamentat en perspectives postmodernes i social construccionistes, implementant col·laborativitat i reflexivitat. Els resultats han estat generats amb entrevistes qualitatives semi-estructurades, i s’ha analitzat temàticament, suggerint una comprensió de l’espiritualitat com aconfessional i fluida. Independentment de la seva formació terapèutica les intervencions clíniques semblessin implementades des de perspectives humanistes i heurístiques validant valors i experiències del client. Diferències religioses i culturals no semblen haver determinat les perspectives espirituals dels participants. Els resultats generats confirmen que espiritualitat és un concepte acceptat i utilitzat per psicoterapeutes i clients, en línia amb altres estudis. Es recomana una actualització dels programes de formació psicoterapèutica amb inclusió de temes espirituals, religiosos i existencials, i consideració del paradigma no-materialista, que reconeix experiències personals com a font de coneixement. Es discuteixen temes de poder que exclouen l’espiritualitat del treball psicoterapèutic.
Descripción Física:1 recurs en línia (389 pàgines)