Caracterització de l'impacte dels esdeveniments acústics en els nivells equivalents sonors i en la percepció dels ciutadans per a la confecció de mapes dinàmics

La contaminació acústica ha esdevingut un greu problema de salut pública, provocant diversos tipus de malalties i trastorns en les persones. Segons l'Organització Mundial de la Salut, cada any es perden a l'Europa occidental, un milió d'anys de vida saludables per culpa de l'expo...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: Facultat Internacional de Comerç i Economia Digital La Salle institució que concedeix un diploma acadèmic (institució que concedeix un diploma acadèmic)
Otros Autores: Orga Vidal, Ferran, autor (autor), Alsina Pagès, Rosa Maria, Supervisor acadèmic (supervisor acadèmic), Alías Pujol, Francesc, Supervisor acadèmic
Formato: Tesis
Idioma:Catalán
Publicado: Barcelona : Universitat Ramon Llull 2022
Materias:
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009665237906719
Descripción
Sumario:La contaminació acústica ha esdevingut un greu problema de salut pública, provocant diversos tipus de malalties i trastorns en les persones. Segons l'Organització Mundial de la Salut, cada any es perden a l'Europa occidental, un milió d'anys de vida saludables per culpa de l'exposició al soroll ambiental.Per tal d'avaluar i gestionar el soroll ambiental a la Unió Europea, la directiva END 2002/49/CE requereix als estats membres la preparació i publicació de mapes de soroll actualitzats i els plans d'acció relatius, cada cinc anys. Això inclou aglomeracions de més de 100.000 habitants i les principals carreteres, vies de tren i aeroports.Gràcies als avanços tecnològics recents, el paradigma de creació de mapes de soroll ha canviat substancialment, permetent l'automatització de les mesures dels nivells sonors utilitzant xarxes de sensors acústics sense fils per a la generació de mapes de soroll en temps real. Així i tot, aquestes xarxes no poden prevenir una sèrie de situacions que esbiaixarien la mesura real dels nivells equivalents sonors, ocasionant que el mapa no sigui fidel a la realitat que percep el ciutadà, p. ex., el so de les aus, de la indústria, els clàxons, les sirenes, les converses que ocorren prop dels sensors o fenòmens meteorològics com la pluja i el vent.Aquesta tesi estudia la caracterització dels esdeveniments acústics per a la confecció de mapes dinàmics de soroll de trànsit. L'estudi comença presentant el context de la tesi, el projecte LIFE DYNAMAP, que pretén mesurar els nivells de soroll de trànsit en dues àrees pilot i integrar-los dinàmicament en un mapa de soroll que s'actualitza a temps real. A continuació, es presenta una anàlisi exhaustiva dels esdeveniments que es troben en les dues àrees, la urbana i la suburbana, i s'hi apliquen diverses caracteritzacions. Una de les mesures que es presenta és la de l'impacte en el nivell equivalent sonor (Leq), que permet mesurar el biaix que provoca la presència de certs esdeveniments acústics en la confecció dels mapes de soroll de trànsit. També es planteja l'ús de tests perceptius mitjançant mètriques psicoacústiques per tal d'adaptar la caracterització d'aquests esdeveniments a la percepció ciutadana.L'objectiu principal de la tesi és caracteritzar els esdeveniments d'entorns urbans i suburbans per oferir mapes de soroll més fidels a la realitat percebuda pel ciutadà en relació amb el paisatge sonor on es troba. I durant la tesi es mostra la importància de la detecció de sons en una xarxa de sensors acústics per tal de prevenir errors de mesura en els nivells equivalents i la necessitat d'entrenar el sistema de detecció amb dades obtingudes en els mateixos sensors de la xarxa.
Notas:Impressió d'ordinador
Descripción Física:159 pàgines : il·lustracions i gràfics en color ; 29 cm
Bibliografía:Bibliografia