La batalla de la persuasió durant la Guerra Civil. El cas del Comissariat de Propaganda de la Generalitat de Catalunya (1936-1939)

Aquesta investigació se centra en l'estudi del Comissariat de Propaganda, l'òrgan oficial de persuasió que la Generalitat de Catalunya va crear amb l'esclat de la Guerra Civil (1936-1939). L'objectiu de la tesi és, d'una banda, reconstruir i explicar cronològicament l'a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Boquera Diago, Ester (-)
Autor Corporativo: Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna (-)
Otros Autores: Marín, Enric, 1956- dir (Conductor), Busquet i Duran, Jordi, 1962-
Formato: Tesis
Idioma:Catalán
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull DL 2015
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655739106719
Descripción
Sumario:Aquesta investigació se centra en l'estudi del Comissariat de Propaganda, l'òrgan oficial de persuasió que la Generalitat de Catalunya va crear amb l'esclat de la Guerra Civil (1936-1939). L'objectiu de la tesi és, d'una banda, reconstruir i explicar cronològicament l'activitat portada a terme per aquest organisme. D'altra banda, la recerca també vol analitzar des d'un punt de vista comunicatiu les tècniques que va emprar, els seus objectius, els públics receptors i l'evolució que experimenta com a institució emissora. El propòsit final és definir els aspectes que caracteritzen el seu model persuasiu, partint de la hipòtesi que va executar la propaganda amb un estil particular, marcat per l'ús freqüent de mitjans i tècniques persuasives basades en la publicitat i d'altres d'inspiració anglosaxona desenvolupades durant la Gran Guerra (1914-1918). Pel que fa a l'estructura, la primera part vol aclarir conceptes claus com la propaganda i altres termes afins. La segona part exposa els antecedents comunicatius-persuasius des de l'inici de la Primera Guerra Mundial i fins el final de la Guerra Civil. La tercera part explica l'activitat del Comissariat de Propaganda a partir d'uns punts d'inflexió que vénen determinats per esdeveniments com els Fets de Maig, la instal·lació del govern de la República a Barcelona o l'arribada del front de batalla a Catalunya.
Descripción Física:1 recurs electrònic (710 p.)