¿Una pantalla que educa? La pedagogía de los medios de comunicación en la ESO

Aquesta tesi doctoral constitueix un esforç per dur a terme una aproximació crítica a la relació que s'estableix entre educació, mitjans de comunicació i societat amb l'objectiu de proposar algunes concrecions per a la introducció de l'educació mediàtica al currículum escolar. La tesi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Ballano Macías, Sonia (-)
Autor Corporativo: Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna (-)
Otros Autores: Sáez Mateu, Ferran
Formato: Tesis
Idioma:Castellano
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull. FCCB - Comunicació DL 2012
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655735806719
Descripción
Sumario:Aquesta tesi doctoral constitueix un esforç per dur a terme una aproximació crítica a la relació que s'estableix entre educació, mitjans de comunicació i societat amb l'objectiu de proposar algunes concrecions per a la introducció de l'educació mediàtica al currículum escolar. La tesi presenta també un estudi sobre les dimensions d'introducció dels mitjans i les TIC a l'Educació Secundària Obligatòria de Catalunya, partint d'una mostra intencional de centres i d'entrevistes en profunditat a professors, directors i experts en educació i comunicació, així com grups de discussió amb alumnes. Aquest estudi ens permet establir les principals debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats d'un sistema educatiu sotmès a un convuls període de canvi i renovació en la qual els mitjans de comunicació juguen un paper important, no només com a suport o instrument educatiu sinó, i principalment, com a objecte d'estudi real a les aules de l'educació formal obligatòria.
This doctoral thesis constitutes an effort to carry out a critical exploration of the relationship between education, mass media and society, issuing specific recommendations regarding the introduction of media education in schools. Furthermore, this study presents an analysis of the dimensions in which media and ICT have been implemented in the Obligatory Secondary Education of Catalonia. The study is based on a selective sample of schools and in-depth interviews with teachers, principals, and experts on media education, as well as a focus- group survey with students. This methodology has allowed us to establish the principal strengths, weaknesses, opportunities and pitfalls of an educational system during an important period of change and renovation, in which the educational media play an important role not only as a tools and devices, but also as a real object of study of compulsory formal education.
Notas:Descripció del recurs: el 06 agost 2012
Descripción Física:1 recurs electrònic (611 p.)