Diseño y aplicación de una metodología de coevaluación de competencias en los Proyectos Finales de Carrera. Aplicación a los estudios de Administración y Dirección de Empresas en el IQS

La present investigació mostra el disseny i aplicació d'una metodologia de coavaluació de competències basada en la recol·lecció de informació d'estudiants i tutors relacionades ambla percepció del nivell de competències que es desenvolupen en el Projecte Final de Carrera en la titulació d...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Torrez Meruvia, Harold Rolando (-)
Autores Corporativos: Universitat Ramon Llull (-), Institut Químic de Sarrià
Otros Autores: González Sabaté, Lucinio, dir (Conductor), Tena León, Marta, dir
Formato: Tesis
Idioma:Castellano
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull DL 2013
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655733206719
Descripción
Sumario:La present investigació mostra el disseny i aplicació d'una metodologia de coavaluació de competències basada en la recol·lecció de informació d'estudiants i tutors relacionades ambla percepció del nivell de competències que es desenvolupen en el Projecte Final de Carrera en la titulació del Grau en Administració i Direcció d'Empreses a I'QS School of Management de la Universitat Ramon Llull. La investigació es va dur a terme durant tres anys, es va aplicar una enquesta a l'inici del curs acadèmic i una altra al finalitzar, d'aquesta manera es determina el nivell de millora en les competències, a través d'una autoavaluació per part dels estudiants i una coavaluació per part dels tutors. Els resultats que s'han obtingut al llarg d'aquests anys permeten afirmar que ambdues avaluacions tenen un component de similitud, per tant, existeix certa objectivitat a l'hora de valorar la percepció del nivell de competències. Al mateix temps, cal destacar que es va generar una eina pràctica que permet conèixer de manera individualitzada la coavaluació de competències, això pot ser útil de cara al seu futur professional, ja que aporta informació addicional al de les qualificacions. Com a resultat singular que s'ha concebut a través de la investigació, es troba la comparació entre la titulació del Grau en Administració i Direcció d'Empreses (GADE) i la Llicenciatura en Administració i Direcció d'Empreses (LADE), es percep que els resultats son similars al finalitzar el curs acadèmic, però a l'inici existeix certa variació en favor dels estudiants de Llicenciatura.
Descripción Física:1 recurs electrònic (250 p.)