Hacia la construcción de las bases de un modelo de ejecución penal en base al concepto de ciudadanía activa. Estudio de tres casos en el sistema de ejecución penal español y catalán

La finalitat de la present investigació és la construcció d’un model d’execució penal en base al concepte de ciutadania activa, a través de l’estudi de tres models penitenciaris d’èxit en el sistema d’execució penitenciari espanyol i català (Model de participació i convivència, Unitat terapèutica y...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: Universitat Ramon Llull. FESTSPT- Educació Social i Treball Social (-)
Otros Autores: Enjuanes Llop, Jordi, autor (autor), Morata, Txus, supervisor acadèmic (supervisor acadèmic), Giménez Salinas, Ester , supervisor acadèmic
Formato: Tesis
Idioma:Castellano
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2020
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655727406719
Descripción
Sumario:La finalitat de la present investigació és la construcció d’un model d’execució penal en base al concepte de ciutadania activa, a través de l’estudi de tres models penitenciaris d’èxit en el sistema d’execució penitenciari espanyol i català (Model de participació i convivència, Unitat terapèutica y educativa, i, Mòdul de respecte). La metodologia usada ha estat l’estudi de casos múltiple, on, a través d’un disseny de mètode mixt, s’ha donat veu als agents participants, tant interns, com professionals i col·laboradors, per tal de poder identificar els elements comuns que han de conformar el model penitenciari proposat. Es parteix de la construcció teòrica d’unes dimensions d’intervenció, dues de caràcter orientador de l’acció (definició del sistema penitenciari i objectius de la reinserció) i quatre de caràcter executiu (acollida i qualitat de vida, autocontrol i millora de les competències, vincles comunitaris, i, participació i educació ciutadana), i, a través de l’anàlisi de les dades obtingudes, hem pogut identificar els elements comuns i essencials que han de permetre la creació de models penitenciaris educatius. Amb l’objectiu de facilitar la implementació del model en altres Centres Penitenciaris s’ha proposat una bateria d’estàndards que facilitin la seva aplicabilitat. La investigació finalitza destacant la necessitat de l’acció educativa en el procés de reeducació i reinserció de les persones privades de llibertat, identificat els Centres Penitenciaris que apliquin aquest model com a institucions pròpiament educatives.
Descripción Física:1 recurs en línia (527 pàgines)