El fantàstic en mons ordinaris: Michael Night Shyamalan o la segona generació de Storytellers fantàstics

Aquesta tesi doctoral té com a objecte d’estudi l’obra fílmica del director M. N. Shyamalan i la reformulació autoral que efectua de la tradició narrativa sobre el fet fantàstic com a cineasta contemporani del gènere híbrid de fantasia d’aventures. A partir de la fonamentació en les aportacions teò...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores Corporativos: Universitat Ramon Llull. FCRIB - Humanitats i Ciències Socials (2018- ) (-), Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, institució que concedeix un diploma acadèmic (institució que concedeix un diploma acadèmic)
Otros Autores: Tarragó Mussons, Anna, autor (autor), Aran Ramspott, Sue, supervisor acadèmic (supervisor acadèmic)
Formato: Tesis
Idioma:Catalán
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2020
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655727106719
Descripción
Sumario:Aquesta tesi doctoral té com a objecte d’estudi l’obra fílmica del director M. N. Shyamalan i la reformulació autoral que efectua de la tradició narrativa sobre el fet fantàstic com a cineasta contemporani del gènere híbrid de fantasia d’aventures. A partir de la fonamentació en les aportacions teòriques de la narratologia, la sociosemiòtica, el neoformalisme i els estudis culturals, s’aplica una metodologia qualitativa a través d’entrevistes exploratòries a autors de referència i, sobretot, de l’anàlisi fílmica dels deu films (1999-2019) en què el cineasta intervé com a director, guionista i/o productor. L’organització de la graella d’anàlisi permet identificar quatre tipus de categories:a) característiques generals de la pel·lícula, que permeten identificar elements contextuals de la producció i la intervenció de les lògiques de la indústria audiovisual;b) característiques del sistema formal fílmic (recursos narratius);c) característiques del sistema estilístic (codis cinematogràfics), id) característiques autorals en relació a la recurrència o renovació dins del gènere de fantasia.Finalment, s’assoleixen els objectius de demostrar que Shyamalan recull el relleu i fa un homenatge volgut a l’anomenada primera generació de Storytellers fantàstics -en què destaca particularment la influència de Spielberg-, i alhora inaugura, com a representant emblemàtic, una segona generació amb voluntat de contenció de l’espectacularitat dins de l’assumida pertinença a la cultura mainstream, tot i que en Shyamalan aquesta tensió es particularitza en la consideració del fantàstic transcendental.
Descripción Física:1 recurs en línia (560 pàgines)