El treball amb famílies des dels centres socioeducatius: propostes pedagògiques per la millora de les competències parentals

La finalitat d’aquesta tesi és millorar la intervenció dels professionals dels centres socioeducatius amb els referents familiars adults dels infants usuaris, mitjançant un programa formatiu i una guia pedagògica de treball amb famílies en el context dels centres. Tant la guia com el programa format...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: Universitat Ramon Llull. FESTSPT- Educació Social i Treball Social (-)
Otros Autores: Escribano Segura, Xavier, autor (autor), López Jiménez, Francisco José, supervisor acadèmic (supervisor acadèmic), Morata, Txus, supervisor acadèmic
Formato: Tesis
Idioma:Catalán
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2020
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655726706719
Descripción
Sumario:La finalitat d’aquesta tesi és millorar la intervenció dels professionals dels centres socioeducatius amb els referents familiars adults dels infants usuaris, mitjançant un programa formatiu i una guia pedagògica de treball amb famílies en el context dels centres. Tant la guia com el programa formatiu presenten un conjunt de principis, mètodes i eines destinades a millorar les competències parentals de les famílies, així com augmentar el vincle i la participació d’aquestes respecte a l’activitat dels centres. La recerca s’estructura en dues fases: una diagnòstica, els resultats de la qual han sigut emprats per dissenyar els productes pedagògics prèviament esmentats; i una fase d’avaluació, on s’ha observat i analitzat els efectes de la guia pedagògica i la formació en les competències parentals i en la praxi dels equips educatius. En la fase diagnòstica s’ha emprat un disseny sistemàtic basat en la teoria fonamentada, mentre que a la fase d’avaluació s’ha emprat un disseny preexperimental per analitzar els efectes en les competències parentals. Finalment, per analitzar els efectes en la praxi dels equips educatius, s’ha emprat de nou un disseny basat en la teoria fonamentada, aquesta vegada en format de disseny emergent. Després de la fase diagnòstica, s’ha elaborat una proposta sobre els principis, mètodes i eines de la guia pedagògica i la formació, que s’han implementat per part de dos dels centres participants. Durant el procés, s’han dut a terme tres mesures sobre la percepció del equips educatius respecte a les competències parentals de les famílies abans i després de la implementació, així com un conjunt d’entrevistes semiestructurades sobre els possibles canvis en la praxi dels centres. Segons els resultats obtinguts, tant la guia com la formació han contribuït a la millora de la intervenció dels centres envers les famílies, especialment en l’augment d’activitat orientades a les famílies i al canvi de posicionament dels educadors i educadores respecte a les competències parentals. Pel que fa a la millora de les competències parentals, tot i que els resultats apunten tendències interessants, no es mostren concloents sobre la relació entre haver rebut les propostes formatives i la millora de les competències parentals observades.
Descripción Física:1 recurs en línia (327 pàgines)