El Treball per projectes en els ensenyaments superiors en disseny de producte

En el context de l’Educació Superior Universitària posterior al Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que servirà per implementar els acords a nivell europeu de la Declaració de Bolonya (1999), s’entan oferint diferents tí...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores Corporativos: Universitat Ramon Llull. FCRIB - Comunicació i Relacions Internacionals (-), Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, institució que concedeix un diploma acadèmic (institució que concedeix un diploma acadèmic)
Otros Autores: Ferran Masip, Guillem, autor (autor), Rom, Josep, 1963- supervisor acadèmic (supervisor acadèmic), Medina Cambrón, Alfons, 1970- supervisor acadèmic
Formato: Tesis
Idioma:Catalán
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2020
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655726506719
Descripción
Sumario:En el context de l’Educació Superior Universitària posterior al Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que servirà per implementar els acords a nivell europeu de la Declaració de Bolonya (1999), s’entan oferint diferents títols d’estudis superiors relacionats amb el Disseny, Graus en Disseny i Títols Superiors d’Ensenyaments Artístics en Disseny a Espanya. Aquests títols s’estan verificant per l’Agència de Qualitat estatat (ANECA) i revisant-se a través de les agències autonòmiques (AQU a Catalunya).Els estudis superiors en disseny en l’educació superior s’estan reescrivint, perfilant i revisant, per aconseguir l’homologació, per això aquest treball just en aquests moments, pot resultar d’utilitat i consulta per al coneixement del que hi ha i s’està fent, doncs és un compendi de la diversitat de realitats.Aquest treball representa una simple fotografia, una captura d’un moment, una imatge en moviment i canvi. Aquest moment de redefinició és important en tot l’espai d’educació superior on s’estan prenen decisions de canvis i per això aquest estudi també pot ajudar a visualitzar direccions.El treball recull l’estat actual dels estudis de disseny en diferents centres, concretament en estudis on es realitza l’especialització de disseny de producte i d’objecte, a través de la mirada i l’observació de com aquests ensenyaments, despleguen i realitzen la matèria de Projectes.El treball de camp es focalitza o es centra en la realització d’un mapa dels principals centres que duent a terme estudis relacionats i un anàlisis de casos de 12 centres representatius, on s’investiga el model pedagògic, aprofundint en com es desenvolupa la matèria de Projectes a través de les informacions de les seves guies docents, de com es realitzen les assignatures de la matèria de Projectes, quines metodologies i enunciats realitzen al llarg dels seus cursos.La metodologia del treball ha estat realitzar una cerca amb diferents fonts, documentals i personals, completant la informacio amb entrevistes a diferents perfils: caps d’estudi, coordinadors de l’especialitat de producte o objecte, coordinadors de projectes, professorat intern, professionals i professorat externs I pioners per acabar de completar l’estat actual. S’ha finalitzat amb uns qüestionaris realitzats a tot l’univers de Coordinadors i Professors.El treball juntament amb el marc teòric i el treball de camp permet entendre i compendre quin són els plantejaments i la forma com s’imparteix Projectes en diferents centres i escoles de disseny per tal de conèixer l’estat actual dels estudis i sentar les bases per a una teoria de l’educació en disseny basada en projectes.
Descripción Física:1 recurs en línia (343 pàgines)