Crossing the line? three essays exploring moral ambiguity in the marketplace

La moralitat del mercat es defineix com les creences que els consumidors tenen sobre allò que és correcte i incorrecte en el mercat. Dit d'una altra manera, la moralitat del mercat fa referència a la moralitat en qualsevol entorn comercial en què existeix una possible relació d'intercanvi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: Universitat Ramon Llull. ESADE ADE - Màrqueting (2018- ) (-)
Otros Autores: Von Schuckmann, Julia Elisabeth, autor (autor), Bertini, Marco, supervisor acadèmic (supervisor acadèmic)
Formato: Tesis
Idioma:Inglés
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2020
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655724806719
Descripción
Sumario:La moralitat del mercat es defineix com les creences que els consumidors tenen sobre allò que és correcte i incorrecte en el mercat. Dit d'una altra manera, la moralitat del mercat fa referència a la moralitat en qualsevol entorn comercial en què existeix una possible relació d'intercanvi entre dues parts. La vasta recerca en el camp de la moralitat relativa al mercat essencialment consisteix en comportaments clarament immorals o clarament morals. Per mitjà de tres treballs, aquesta tesi demostra que el judici moral en el mercat a vegades pot ser ambigu i també sensible al seu context. En els primers dos treballs, la tesi demostra que l'ambigüitat de la moralitat en el mercat és causada, com a mínim en part, pel context: mentre que en un context en concret l'experiència de consum es pot considerar atractiva, en un context diferent aquesta mateixa experiència es pot considerar detestable. El tercer treball planteja l'ambigüitat moral en el mercat des d'una altra perspectiva: examina el mateix fenomen des del punt de vista de les relacions entre empreses i clients. També afegeix idees conceptuals a la documentació sobre comercialització i demostra de quina manera el consumidor pot percebre la comunicació de preus com a enganyosa i immoral; un fet que, per tant, malmet les relacions entre empreses i clients. Mentre que els dos primers treballs són empírics, el tercer explora com es manifesta el comportament moralment ambigu en el mercat de manera conceptual.
Descripción Física:1 recurs en línia (150 pàgines)
Disponible també en paper