Estrategias de comunicación en la nueva economía: relaciones públicas y publicidad en la era digital. Los casos de estudio de Wallapop, Westwing y Fotocasa

L'activitat comunicativa es troba en ple procés de transformació i les seves estratègies es desenvolupen en nou context interconnectat. La present tesi doctoral parteix de la hipòtesi de l'existència d'un plantejament estratègic 360º de la comunicació, cada vegada més integrada per ap...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, institució que concedeix un diploma acadèmic (institució que concedeix un diploma acadèmic)
Otros Autores: Coll Rubio, Patricia, autor (autor), Micó, Josep Lluís, 1974- supervisor acadèmic (supervisor acadèmic)
Formato: Tesis
Idioma:Castellano
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2018
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655723606719
Descripción
Sumario:L'activitat comunicativa es troba en ple procés de transformació i les seves estratègies es desenvolupen en nou context interconnectat. La present tesi doctoral parteix de la hipòtesi de l'existència d'un plantejament estratègic 360º de la comunicació, cada vegada més integrada per aprofitar les sinergies entre accions de publicitat i relacions públiques. L'objectiu és descriure-ho, a partir de l'anàlisi crític i propositiu de l'estratègia de comunicació de la nova economia, formada per empreses natives digitals. Els resultats més destacats d'aquest estudi, que se centra en l'anàlisi qualitativa dels casos d'estudi de Wallapop, Westwing i Fotocasa, permeten, en primer lloc, descriure estratègia de comunicació de les empreses natives digitals que, constaten la seva visió 360, en línia amb les teories de comunicació integrada de màrqueting desenvolupades a partir dels anys 80, encara que amb les particularitats que imposa el nou context interconnectat. Un dels factors que influeixen en el model de planificació estratègica de comunicació de la nova economia és la velocitat que imposen les regles de joc del seu propi ecosis-tema empresarial i, lligat a ella, la necessitat de màxim creixement i creació de valor. L'estudi conclou que l'estratègia de comunicació de la nova economia segueix els prin-cipis de la direcció per objectius del management establerts per Drucker el 1954, que el 1968 Marston va aplicar a la comunicació en el seu model d'espiral en quatre fases (investiga-ció , planificació, execució i avaluació), encara que en la seva aplicació mostra destacades particularitats derivades dels aquests condicionants, entre les quals destaca la planificació flexible ia curt termini i la presa de decisions basada en dades, procedents de la in-vestigació i del seguiment constant. Amb una visió integrada de públics i canals, les empreses de la nova economia 'aprofita-chan al màxim les sinergies entre les accions de publicitat i relacions públiques, que inclouen iniciatives de múltiples camps d'actuació, des dels més convencionals, com campanyes publicitàries a la televisió i accions dirigides a mitjans de comunicació, a altres que van adquirint una importància creixent, com el màrqueting de continguts i l'influencer màrqueting.
Descripción Física:1 recurs en línia (283 pàgines)
També disponible en paper