Sumario: | Aquesta tesi estudia els processos d'ensenyament i aprenentatge que tenen lloc en dues assignatures CLIL impartides a la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna, Universitat Ramon Llull. L'estudi té com a objectiu identificar la Pràctica docent AICLE / CLIL efectiva (ECTP) en la formació inicial dels futurs mestres i avaluar com l'ensenyament a través de l'AICLE / CLIL pot afectar l'adquisició de contingut, del llenguatge específic de l'assignatura i del coneixement ECTP. Seguint un enfocament integrador, s'ha cercat evidència utilitzant mètodes quantitatius i qualitatius, amb dades recopilades sobre producte (rendiment), procés (pràctica docent) i participants (estudiants i docents). Mitjançant la revisió i anàlisi de la literatura, s'ha especificat el concepte de ECTP i s'ha dissenyat i utilitzat una eina d'observació per explorar ECTP. Les percepcions dels estudiants i els professors han revelat estratègies i pràctiques d'ensenyament que s'han identificat en aquesta tesi com ECTP. Les dades podrien confirmar que l'ensenyament AICLE / CLIL afecta positivament l'adquisició dels continguts i del llenguatge específic de l'assignatura. No obstant això, les dades també han descobert alguns resultats contradictoris.
|