Elaboració i validació d'un protocol per a l'avaluació de la qualitat educativa dels menjadors de parvulari

La tesi que presentem vol donar resposta a la necessitat que tenen els infants de parvulari (de 3 a 6 anys) que totes les situacions i moments que passen a l'escola esdevinguin educatius. Constatem que a Catalunya el nombre d'alumnes de parvulari que fan ús del servei de menjador és signif...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Geis, Àngels (-)
Autor Corporativo: Universitat Ramon Llull. FPCEEB - Ciencies de l'Educació (-)
Otros Autores: Vendrell Mañós, Roser, dir (Conductor), Cifre León, Ignasi
Formato: Tesis
Idioma:Catalán
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull DL 2014
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655636506719
Descripción
Sumario:La tesi que presentem vol donar resposta a la necessitat que tenen els infants de parvulari (de 3 a 6 anys) que totes les situacions i moments que passen a l'escola esdevinguin educatius. Constatem que a Catalunya el nombre d'alumnes de parvulari que fan ús del servei de menjador és significatiu, i també que la legislació que regula aquest servei no incideix en els aspectes educatius. Malgrat que s'han fet molts esforços per millorar els aspectes nutritius dels menús escolars i oferir models d'alimentació saludables, no trobem estudis que tinguin com a objectiu potenciar la qualitat educativa del servei. Hem definit i concretat aquesta qualitat educativa en tres categories: les relacions (entre infants, i entre infants i monitors), les possibilitats d'autonomia dels infants, i finalment els espais on dinen i els materials que fan servir. Així mateix, en un model educatiu com l'actual, en el qual les estones del menjador estan van a càrrec de personal o d'empreses que no formen part de l'equip educatiu de l'escola, hem detectat la necessitat d'elaborar i validar un protocol que possibiliti l'avaluació de la qualitat educativa del moment dels àpats i que pugui esdevenir una eina formativa per als usuaris. El protocol elaborat inclou diferents instruments (qüestionaris, pauta d'observació i anàlisi de documents) que permeten obtenir la informació necessària per conèixer el funcionament del menjador, a partir de la qual cada equip podrà endegar processos de reflexió. Podem concretar el resultat de la recerca en l'aportació d'un protocol inèdit per avaluar la qualitat educativa del menjador de parvulari. A més, com a resultat de la triangulació de dades, incloem algunes valoracions que posen de manifest la necessitat de regular el servei (formació dels monitors, ràtios) i d'incloure en els documents de gestió de les escoles i menjadors escolars els aspectes, criteris i accions que fan possible que el menjador de parvulari funcioni amb la qualitat educativa que cal per als infants de 3 a 6 anys.
Descripción Física:1 recurs electrònic (324 p.)