Sumario: | En el present treball es pretén analitzar i explicar la relació entre concepcions sobre escriptura científica i benestar psicològic al tercer cicle d'universitat, tant a partir d'un estudi comparatiu en el que s'analitzen els patrons obtinguts en dues mostres (631 doctorands espanyols i 939 doctorands finlandesos), com a partir d'un estudi de perfils d'escriptors centrat en els 631 espanyols. Prèviament, es tradueix i s'adapta The Writing Process Questionnaire (Lonka et al., 2014) en la població espanyola –instrument que, juntament amb una escala del MED NORD questionnaire (Lonka et al., 2008) adaptada al context del doctorat en el treball de Pyhältö et al. (2009), són els que es fan servir per a la recollida de dades. Tant l'anàlisi correlacional de factors en l'estudi comparatiu com l'anàlisi de perfils dels doctorands espanyols desvetllen la interrelació entre escriptura i benestar. D'altra banda, els resultats confirmen l'ús del The Writing Process Questionnaire com una eina fiable per aplicar en població espanyola.
|