Uso de internet y videojuegos: personalidad y rendimiento cognitivo

L'objectiu general d'aquesta tesi per compendi de publicacions va ser aportar evidència empírica per a la comprensió de l'ús d'Internet i dels videojocs a partir de l'anàlisi de la personalitat i el rendiment cognitiu. Per donar resposta a l'objectiu es va adaptar l...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Puerta Cortés, Diana Ximena (-)
Autor Corporativo: Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna (-)
Otros Autores: Carbonell Sánchez, Xavier, 1957- dir (Conductor)
Formato: Tesis
Idioma:Castellano
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull DL 2014
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655628906719
Descripción
Sumario:L'objectiu general d'aquesta tesi per compendi de publicacions va ser aportar evidència empírica per a la comprensió de l'ús d'Internet i dels videojocs a partir de l'anàlisi de la personalitat i el rendiment cognitiu. Per donar resposta a l'objectiu es va adaptar l'Internet Addiction Test IAT (Young, 1998) a la població colombiana. Després es van identificar les característiques sociodemogràfiques, els hàbits d'ús d'Internet i la personalitat per relacionar-les amb l'ús problemàtic. Finalment es va examinar la influència de la passió, la impulsivitat i el rendiment cognitiu en videojugador . Es va realitzar l'adaptació a Colòmbia l'IAT en aplicació llapis i paper a una primera mostra de 595 universitaris de 16 a 34 anys d'edat. Després es va aplicar en línia l'IAT a una segona mostra de 1.117 participants de la comunitat de 14 a 67 anys d'edat. Es va administrar el qüestionari de dades sociodemogràfiques i hàbits d'ús d'Internet. A una tercera mostra de 300 videojugadors colombians i 330 espanyols , de 16 a 31 anys d'edat se'ls va aplicar la Passion Scale (Vallerand et al., 2003 ), l'inventari d'impulsivitat (Dickman, 1990 ) i el qüestionari d'Avaluació d'Aptituds Diferencials EFAI (Santamaría et al., 2005). D'acord amb les dades obtingudes, 'estudi conclou : a) el IAT és un instrument vàlid i fiable apte per a l'avaluació clínica i el screening de l'ús problemàtic d'Internet; b) els universitaris colombians i espanyols dediquen el mateix nombre d'hores diàries a l'ús d'Internet però utilitzen diferents plataformes i lloc de joc preferent; c) l'ús problemàtic d'Internet es va relacionar amb activitats d'informació i oci com la xarxa social Facebook, el correu electrònic i les pàgines de contingut per a adults; d) l'ús problemàtic d'Internet és més comú en homes amb neuroticisme; baixa afabilitat i baixa responsabilitat; e) ser dona i tenir alta responsabilitat és un factor protector; f) els videojocs són una activitat altament apassionant que ocupa temps; g) la impulsivitat funcional és més evident en els jugadors de Massively Multiplayer Online Role Playing (07ORPG), g) els jugadors de 07ORPG són majors i perceben el seu estil de joc com intensiu; h) els videojugadores d'acció i esport tenen més impulsivitat disfuncional i són més joves; i) els videojugadors presenten més aptitud espacial, raonament abstracte, aptitud verbal i intel·ligència general que els no jugadors i j ) els jugadors de 07ORPG tenen més habilitats en aptitud espacial raonament numèric i verbal que els jugadors d'acció, esport i minijocs.
Descripción Física:1 recurs electrònic (136 p.)