Diseño y validación de un modelo de competencias TIC docentes en Chile. Taxonomía para evaluar desempeños docentes en contextos educativos municipales de primer ciclo básico

La tesi que es presenta és un estudi que se centra en dissenyar un model de competències TIC per avaluar, en base a una taxonomia, els acompliments docents en Contextos Educatius, basat en una visió teòrico-pràctica, per optimitzar la integració curricular en el sistema educatiu xilè i les percepcio...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: Universitat Ramon Llull. FPCEEB - Ciencies de l'Educació (-)
Otros Autores: Jiménez Pérez, Laura Alejandra, autor (autor), Prats, Miquel Àngel, supervisor acadèmic (supervisor acadèmic), Careaga Butter, Marcelo, supervisor acadèmic
Formato: Tesis
Idioma:Castellano
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2017
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655615506719
Descripción
Sumario:La tesi que es presenta és un estudi que se centra en dissenyar un model de competències TIC per avaluar, en base a una taxonomia, els acompliments docents en Contextos Educatius, basat en una visió teòrico-pràctica, per optimitzar la integració curricular en el sistema educatiu xilè i les percepcions dels estudiants respecte a l'ús dels recursos tecnològics en els processos d'ensenyament-aprenentatge, ja que no existeix un model (a Xile) que avaluï en el context real el que els professors realitzen amb les TIC a l'aula, sent els seus processos avaluatius només instrumentals. La mostra es constitueix per professors de 10 escoles d'educació bàsica (primària) de Xile per a la recol·lecció de dades quantitatives i 5 escoles per les dades qualitatives, que van ser seleccionats a través d'un mostreig intencionat. Els 5 objectius principals d'aquest treball són: diagnosticar la percepció sobre les Competències TIC dels docents xilens de primer cicle bàsic de la Región del Bío-Bío, Xile; identificar les percepcions dels estudiants de primer cicle bàsic, i directius respecte a l'ús de TIC que fan els professors en els processos d'ensenyament-aprenentatge; dissenyar un model de competències TIC per avaluar acompliments docents en contextos educatius, sobre la base d'una taxonomia teòric-pràctic que permeti avaluar-ne quantitativament i qualitativament; validar el model de Competències TIC per avaluar acompliments docents en Contextos Educatius; i finalment, transferir el model a la comunitat científica nacional i internacional i al sistema educatiu xilè. Aquesta recerca s'aborda des d'un disseny inductiu amb un mètode basat en la teoria fonamentada a través d'una metodologia mixta. Els resultats subratllen el disseny del model, la seva validació a través d'usuari i expert per a la seva posterior difusió a la comunitat científica. La finalitat és contribuir amb referents teòrics i pràctics a les redefinicions dels rols dels professors, aportant noves categoritzacions relacionades amb les Competències TIC en l'acompliment docent, amb el propòsit de disposar d'instruments de mesura qualitativa en contextos educatius xilens.
Descripción Física:1 recurs en línia (1015 pàgines)