Business Schools y Legitimidad. Análisis de los Informes de Responsabilidad Social de las Business Schools a partir de los Objetivos de Desarrollo Sostenible de Naciones Unidas

En els darrers anys, les Business Schools estan vivint una manca d'acceptació i legitimitat per part de la societat. Una empresa aconsegueix la legitimitat quan actua de manera apropiada i desitjable en relació amb les percepcions i les necessitats del sistema social, i aconsegueix l'accep...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores Corporativos: Universitat Ramon Llull, institució que concedeix un diploma acadèmic (institució que concedeix un diploma acadèmic), Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna (-)
Otros Autores: Miotto, Giorgia, autor (autor), Rom, Josep, 1963- supervisor acadèmic (supervisor acadèmic)
Formato: Tesis
Idioma:Castellano
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2017
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655611206719
Descripción
Sumario:En els darrers anys, les Business Schools estan vivint una manca d'acceptació i legitimitat per part de la societat. Una empresa aconsegueix la legitimitat quan actua de manera apropiada i desitjable en relació amb les percepcions i les necessitats del sistema social, i aconsegueix l'acceptació per part de la societat perquè compleix amb els valors, regles i significats del sistema. Les empreses i, en particular, les Business Schools, han reaccionat a aquesta demanda de legitimitat potenciant el concepte de Responsabilitat Social, comunament conegut com RS. Cal compartir constantment, amb els stakeholders, una conversa coherent i consistent, perquè "corporate moral legitimacy must be reproduced: by Placing corporations into public communication network" (Palazzo & Scherer, 2006, pàg. 82), especialment sota la influència de l'enorme flux d'informació que circula a les Xarxes Socials. La nostra hipòtesi és que les Business Schools utilitzen els informes anuals de Responsabilitat Social i Sostenibilitat com una eina útil per establir un diàleg amb els stakeholders i com una manera per comunicar els impactes positius en la societat, en un entorn en el qual la transparència és un valor fonamental. Aquesta conversa té l'objectiu de recuperar l'acceptació i la legitimitat davant de la societat. El 2015, Nacions Unides va demanar a les empreses convertir-se en "a force for good" per crear un món millor. Les companyies hauran de col·laborar per complir els "17 Objectius de Desenvolupament Sostenible" (ODS) que defineixen la nova Agenda de Desenvolupament Sostenible per a l'any 2030. La nostra recerca se centra en l'àrea de la comunicació i mira a descriure les coincidències entre els 17 ODS i les temàtiques incloses en els informes de RS i Sostenibilitat de les millors Business Schools del món. L'objectiu principal de la investigació és analitzar el relat que les Business Schools fan servir per legitimar el seu treball i la seva raison d'être. El nostre estudi aplica els 17 ODS com codis d'anàlisi del contingut dels informes de RS de les millors Business Schools del món. La investigació ha estat elaborada a través de la metodologia de l'anàlisi de contingut assistida pel Software CAQDAS as Atlas.ti.
Descripción Física:1 recurs en línia (429 pàgines)
També disponible en paper