La planificación de medios y la fragmentación de audiencias. Incidencia de la televisión a la carta en la evolución del Prime Time en España

L'objectiu fonamental de la present tesi doctoral és analitzar l'impacte de la televisió a la carta en les audiències del prime time a Espanya i, per extensió, a la planificació de mitjans. L'aparició de diferents cadenes de televisió al llarg dels últims anys ha suposat una fragmenta...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores Corporativos: Universitat Ramon Llull, institució que concedeix un diploma acadèmic (institució que concedeix un diploma acadèmic), Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna (-)
Otros Autores: Polo López, Marc, autor (autor), Rom, Josep, 1963- supervisor acadèmic (supervisor acadèmic)
Formato: Tesis
Idioma:Castellano
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2017
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655611006719
Descripción
Sumario:L'objectiu fonamental de la present tesi doctoral és analitzar l'impacte de la televisió a la carta en les audiències del prime time a Espanya i, per extensió, a la planificació de mitjans. L'aparició de diferents cadenes de televisió al llarg dels últims anys ha suposat una fragmentació de les audiències en funció de l'oferta televisiva i dels gustos particulars de cada individu entre l'audiència, que ha arribat a la màxima expressió des del moment en què els espectadors poden triar el contingut que desitgin, en el moment que prefereixin. El catalitzador d'aquesta evolució en el consum de la televisió és la tecnologia en general i internet en concret, que de forma conjunta ofereixen els dispositius necessaris perquè el consumidor de contingut audiovisual pugui accedir a ells de la forma més ràpida i còmoda. La rellevància d'aquesta recerca per a la planificació de mitjans resideix que aquesta és una de les fases ja no només més importants del procés publicitari, sinó a la qual es destina la major part del pressupost d'una campanya publicitària, i les audiències representen, per a la majoria de les cadenes actuals, la seva principal font d'ingrés. La recerca es recolza en importants elements quantitatius com l'anàlisi de les audiències aconseguides pels principals programes en la televisió a Espanya entre els anys 2002 i 2016, i es complementa amb valoracions qualitatives rellevants que inclou les aportacions de professionals que representen a les principals empreses del sector.
Descripción Física:1 recurs en línia (364 pàgines)
També disponible en paper