Adopción de las aplicaciones móviles de búsqueda y reserva de restaurantes: una extensión y ampliación de la UTAUT-2

Les aplicacions mòbils de recerca i reserva de restaurant (AMRRR) son un canal molt eficaç per accedir a les recents demandes de les actuals generacions digitals. Es per tant primordial, que els propietaris de restaurants i de les AMRRR coneguin els factors determinants de l'acceptació i l'...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores Corporativos: Universitat Ramon Llull (-), Institut Químic de Sarrià
Otros Autores: Robres Sitjà, Emilio, autor (autor), Palau i Saumell, Ramon, supervisor acadèmic (supervisor acadèmic), Forgas Coll, Santiago, supervisor acadèmic
Formato: Tesis
Idioma:Castellano
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull [2017]
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655608806719
Descripción
Sumario:Les aplicacions mòbils de recerca i reserva de restaurant (AMRRR) son un canal molt eficaç per accedir a les recents demandes de les actuals generacions digitals. Es per tant primordial, que els propietaris de restaurants i de les AMRRR coneguin els factors determinants de l'acceptació i l'ús de les AMRRR per part dels consumidors. La segona versió del model de la teoria de l'acceptació i l'ús de la tecnologia (UTAUT-2) de Venkatesh, Thong i Xu (2012) es un dels models recentment utilitzats per la literatura acadèmica per mesurar l'acceptació de les tecnologies de la informació i de les comunicacions (TIC) en el context del consum privat. No obstant això, en aquesta tesis, considerem que no es del tot adequat per analitzar el particular ecosistema de les aplicacions mòbils. Per aquest motiu, aquesta tesis proposa una versió estesa i amplificada del model de la UTAUT-2 que permeti identificar els factors determinants de la intenció d'ús i de l'ús de les AMRRR, així com millorar el seu poder predictiu. Per adequar el nostre model al context objecte d'estudi vàrem modificar el model de la UTAUT-2 mitjançant la incorporació del constructe de la credibilitat percebuda i la expansió del constructe de la influencia social. Vàrem realitzar una enquesta entre residents a l'Estat Espanyol amb telèfon mòbil intel·ligent (smartphone) i usuaris de les AMRRR (n=1202). Les dades es van analitzar mitjançant un model d'equacions estructurals (SEM). Vàrem estimar els paràmetres del model de les matrius de variàncies y covariàncies fen servir el programa estadístic EQS 6.2. Els resultats obtinguts indican que la quantitat total de variància en la variable dependent intenció d'ús (R2=0,717) es explicada, per ordre d'importància, per l'hàbit, la credibilitat percebuda, la motivació hedònica, l'orientació a l'estalvi en el preu, l'expectativa de millora en el resultat, la disminució en l'esforç, les condicions facilitadores i la influència social. Pel que fa a la quantitat total de variància en la variable dependent ús (R2=0,581) es explicada, per ordre d'importància, per l'hàbit, la intenció d'ús i les condicions facilitadores. Per tant, aquesta tesis posa en relleu la importància de l'hàbit en relació a la intenció d'ús i l'ús de les AMRRR. A més, destaca la importància de la credibilitat percebuda en relació a la intenció d'ús de les AMRRR. De la mateixa manera, el nostre model resulta tenir un poder predictiu superior que la UTAUT-2 en el context de les AMRRR i per tant contribueix a incrementar el coneixement de l'ús de les AMRRR en el sector de la hoteleria. Els resultats d'aquesta tesis ens permeten proposar diferents respostes que millorin la gestió de les AMRRR. Per acabar, expliquem les limitacions de la investigació així com proposem futures línies d'investigació.
Notas:Departament responsable de la tesi: Gestió Empresarial
Descripción Física:1 recurs en línia (262 pàgines)
Versió electrònica del mateix títol en paper
Bibliografía:Bibliografia