El cine Low Cost como Modelo de Negocio. Nuevas formas de producir, distribuir y consumir el cine Español (2008 - 2016)

L'estudi "El cinema Low Cost com a model de negoci, noves formes de produir i distribuir el cinema Espanyol (2008-2016)", tracta aquest mètode com una manera alternativa de pensar la producció cinematogràfica a Espanya. Es centra, sobretot, en el recorregut del cinema fet a Espanya a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores Corporativos: Universitat Ramon Llull, institució que concedeix un diploma acadèmic (institució que concedeix un diploma acadèmic), Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna (-)
Otros Autores: Melwani, Vibha Daryanani, autor (autor), Felipe, Fernando de, 1965- supervisor acadèmic (supervisor acadèmic), Gómez García, Iván, supervisor acadèmic
Formato: Tesis
Idioma:Castellano
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2017
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655608306719
Descripción
Sumario:L'estudi "El cinema Low Cost com a model de negoci, noves formes de produir i distribuir el cinema Espanyol (2008-2016)", tracta aquest mètode com una manera alternativa de pensar la producció cinematogràfica a Espanya. Es centra, sobretot, en el recorregut del cinema fet a Espanya a partir de la crisi de 2008, ja que es consolida per aquesta, pels avenços tecnològics i les escoles de cinema que faciliten l'experimentació i el DIY. Desvetllem el cinema fet amb pocs recursos com una de les maneres escollides pels cineastes actuals d'impulsar les seves carreres i seguir oferint títols diferents de la indústria, amb la qual cosa, és important entendre aquest fenomen que, lluny de desaparèixer, es va integrant cada vegada més en els mitjans i en una indústria que, encara que al principi ho ignorava, finalment comença a acceptar-ho. La primera part de la investigació traça els antecedents tant espanyols com internacionals del Low Cost. La segona part desxifra l'evolució d'aquest mètode, sempre en comparació amb la indústria tradicional nacional. La tercera part desglossa els passos del model de negoci a través de diversos exemples de pel·lícules realitzades i eines útils que sorgeixen arran d'utilitzar aquest mètode. La investigació s'ha dut a terme amb una barreja d'anàlisi d'exemples passats i entrevistes als principals d'aquest procés. Finalment, en la quarta part, s'han analitzat tots els casos, obtenint així resultats sobre l'aportació del Low Cost cap a la indústria. Aquesta manera de fer cinema és una mostra d'alternatives que ajuden, com el crowdfunding, a l'ampli ús d'eines digitals per a la promoció i distribució, com el vídeo a la carta, i el canvi cap al treball compartit de les cooperatives. Tot i que no és un model a seguir íntegrament perquè per si, no es sosté econòmicament, tot i que hem pogut veure que genera cultura cinematogràfica. L'ideal és la combinació d'eines Low Cost amb el procés de la indústria tradicional.
Descripción Física:1 recurs en línia (465 pàgines)
També disponible en paper