Sumario: | Cada vegada més professionals s'inscriuen a programes de formació executiva, especialment a aquells orientats al desenvolupament directiu, amb l'objectiu d'embarcar en una transició personal o professional. En conseqüència, quan es demana als participants d'aquests programes establir objectius de desenvolupament i definir els corresponents plans d'acció, els participants inclouen no només el desenvolupament de competències de lideratge sinó que freqüentment també inclouen aspiracions personals i objectius de carrera a més llarg termini. El propòsit d'aquesta recerca és descobrir com el procés de fixació d'objectius en programes de desenvolupament directiu pot ser més eficaç i ajudar als participants a avançar cap als objectius establerts. Per contestar aquesta pregunta de recerca, primer hem desenvolupat una escala que mesura el progrés cap als objectius. Aquesta mesura ha estat després utilitzada en un estudi exploratori com a variable de criteri per tal de desenvolupar un codi que avalua la qualitat dels objectius i plans d'acció. Els resultats d'aquest estudi mostren que la fixació d'objectius és més eficaç quan (1) parteix d'una visió específica, (2) articula una narrativa d'objectius en forma de full de ruta, (3) inclou intencions de buscar informació i (4) intencions d'actuar. Finalment, aquests resultats han estat validats mitjançant una intervenció en el programa MBA executiu de ESADE. Més enllà de la contribució teòrica a la literatura sobre la fixació d'objectius, aquesta recerca té implicacions pràctiques immediates ja que els programes de desenvolupament directiu la poden utilitzar com a guia per augmentar l'eficàcia del procés de fixació d'objectius, i conseqüentment per ajudar els seus participants a avançar en l'assoliment de les seves aspiracions professionals i personals.
|