La competència comunicativa oral a la Universitat: disseny, implementació d'un programa de comunicació oral a través de presentacions en públic per a docents universitaris de l'àmbit de l'economia i l'empresa i valoració d'impacte entre l'alumnat

Entre les competències generals/transversals amb que es dissenyen els nous plans d'estudi a la universitat, la competència comunicativa és considerada clau, altament valorada per l'entorn sòcioprofessional. L'estudi de l'impacte s'orienta a identificar contextos afavoridor...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Hernández-Escolano, Carme (-)
Autor Corporativo: Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna (-)
Otros Autores: Alguacil de Nicolás, Montserrat, dir (Conductor)
Formato: Tesis
Idioma:Catalán
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2016
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655598106719
Descripción
Sumario:Entre les competències generals/transversals amb que es dissenyen els nous plans d'estudi a la universitat, la competència comunicativa és considerada clau, altament valorada per l'entorn sòcioprofessional. L'estudi de l'impacte s'orienta a identificar contextos afavoridors d'aquesta competència a través de presentacions orals en públic per a professorat i alumnat d'entorn universitari. Es parteix d'una perspectiva àmplia, que entén l'aprenentatge com a camí, procés, i l'avaluació com a oportunitat per obtenir indicadors de millora. Des d'un programa de desenvolupament competencial oral docent i la pràctica reflexiva es proposa influenciar des de l'estil comunicatiu docent i el disseny de contextos d'activitat oral en el marc de l'assignatura en la millora comunicativa de l'alumnat. La recerca es planteja l'estudi d'impacte en el rendiment, la satisfacció, la percepció de competència i el desenvolupament competencial general des de l'acció comunicativa i la didàctica, considerant la incidència de variables com l'avaluació de l'activitat, la llengua i l'etapa.
Descripción Física:1 recurs electrònic (670 p.)