The hero’s journey: how social entrepreneurs take indirect and direct actions to address societal challenges

L’emprenedoria social com a mètode innovador per afrontar els reptes socials ha esdevingut cada vegada més popular en les darreres dècades. La investigació teòrica sobre aquest fenomen ha estat especialment fèrtil atès que se situa al nexe entre l’emprenedoria i la creació de valor social, cosa que...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores Corporativos: Universitat Ramon Llull. ESADE ADE - Society, Politics, and Sustainability (-), Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses
Otros Autores: Naimi, Asma, autor (autor), Arenas, Daniel (Arenas Vives), supervisor acadèmic (supervisor acadèmic)
Formato: Tesis
Idioma:Inglés
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2021
Materias:
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009644839106719
Descripción
Sumario:L’emprenedoria social com a mètode innovador per afrontar els reptes socials ha esdevingut cada vegada més popular en les darreres dècades. La investigació teòrica sobre aquest fenomen ha estat especialment fèrtil atès que se situa al nexe entre l’emprenedoria i la creació de valor social, cosa que ha obert àmplies vies per a noves investigacions. Aquesta tesi es basa en les literatures sobre emprenedoria i emprenedoria social, proporcionant nous elements sobre el paper de les pràctiques discursives indirectes dels emprenedors socials i les seves accions directes per fer front als reptes de la societat. Utilitzant conceptes teòrics de la literatura sobre moviments socials, crowdfunding i identitat social, els diferents capítols d’aquesta tesi examinen les tàctiques de marc motivacional de les empreses socials, les apel·lacions cognitives i emocionals en les narratives emprenedores en entorns prosocials i la interacció entre la identitat social i l’acció emprenedora en el cas de comunitats marginades. En aquesta tesi s’utilitzen metodologies qualitatives i quantitatives per investigar empíricament aquestes pràctiques indirectes i accions directes dels emprenedors socials i les seves empreses. Aquesta tesi desenvolupa el coneixement sobre l’àmbit de l’emprenedoria social al centrar-se específicament en les estratègies per fer front als reptes socials a través del marc motivacional, les apel·lacions cognitives i emocionals i l’emprenedoria social interna i, amb això, pretén fer una contribució tant teòrica com pràctica.
Notas:Data de defensa: 15 d'abril de 2021
Descripción Física:xii, 186 pàgines ; 30 cm
Disponible també en format electrònic