Variables y factores que explican desde la intención hasta la acción de emprender de los grados universitarios

Els models cognitius sobre la intenció empresarial s'han utilitzat per a comprendre millor les característiques empresarials. Aquests models proposen utilitzar la intenció empresarial com un bon servidor intermediari per a l'acció emprenedora. Els estudis de comportament emprenedor han arr...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Electrònica i Informàtica La Salle, institució que concedeix un diploma acadèmic (institució que concedeix un diploma acadèmic)
Otros Autores: Maluk Salem, Omar Aldo, autor (autor), Miralles, Francesc (Miralles i Torner), supervisor acadèmic (supervisor acadèmic)
Formato: Tesis
Idioma:Castellano
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2019
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009635024306719
Descripción
Sumario:Els models cognitius sobre la intenció empresarial s'han utilitzat per a comprendre millor les característiques empresarials. Aquests models proposen utilitzar la intenció empresarial com un bon servidor intermediari per a l'acció emprenedora. Els estudis de comportament emprenedor han arribat fins a la intenció tradicional d'emprendre, però alguns autors esmenten la necessitat d'estudiar amb més detall el comportament emprenedor i els factors que el condicionen. Si bé la intenció empresarial ha estat definida com el moment en què l'individu decideix iniciar l'acció emprenedora, no està clar com evoluciona aquesta intenció per arribar a l'acció de crear una nova empresa, i en conseqüència arribar al comportament emprenedor final. L'objectiu d'aquest treball és comprendre millor el procés de formació d'intencions empresarials. És a dir, els diferents estats que segueix un individu per iniciar un esdeveniment emprenedor. Segons el model de la teoria del comportament planificat (TPB) (Ajzen & Fishbein, 1980; Ajzen I, 1987; Ajzen I, 1991) el qual ha estat aplicat per alguns autors per mesurar la intenció emprenedora dels estudiants universitaris, en aquest document , aquesta anàlisi s'estén als graduats universitaris que van acabar la universitat i estan en el mercat laboral. Els nostres resultats mostren que la variable de decisió emprenedora exhibeix una major variància i constitueix un moment més avançat que la intenció en el procés de formació de la conducta emprenedora. La decisió emprenedora es va introduir prenent com a referència els treballs de comportament del model de comportament planificat (TPB) que s'ha utilitzat per Bentler & Speckart (1981), Ajzen & Madden (1986), Sánchez R (2005), Krueger & Brazeal (1994 ), Liñán (2008) i Miralles et al (2016), així com de l'esdeveniment emprenedor elaborat per Shapero a (1975) i modificat per Shapero & Sokol (1982) i del comportament del consumidor de Vermeir & Verbeke (2006). Els resultats obtinguts mostren que la intenció emprenedora dels graduats universitaris persisteix durant la seva carrera professional, però que la decisió d'emprendre està altament correlacionada amb l'anterior, sent una intenció més avançada i diferent que revela cert grau de voluntat en aconseguir el seu objectiu. Mitjançant el model basat en el mètode d'equacions estructurals (SEM) es va determinar, que la intenció emprenedora té un efecte positiu sobre la decisió d'emprendre i que aquesta segona és una mediadora total per arribar a l'acció emprenedora.
Descripción Física:1 recurs en línia (150 pàgines)