La Universidad española grupos estratégicos y desempeño
"L'heterogeneïtat entre les universitats espanyoles és notable si atenem a les seves característiques internes i als entorns geogràfics en què actuen. Aquesta heterogeneïtat dificulta la comparabilitat dels seus exercicis en termes docents, investigadors i de transferència, especialment si...
Autor Corporativo: | |
---|---|
Otros Autores: | , , , |
Formato: | Libro |
Idioma: | Castellano |
Publicado: |
Bilbao :
Fundación BBVA
diciembre 2016
|
Edición: | Primera edición |
Materias: | |
Acceso en línea: | Accés lliure |
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull: | https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991006635209706719 |
Sumario: | "L'heterogeneïtat entre les universitats espanyoles és notable si atenem a les seves característiques internes i als entorns geogràfics en què actuen. Aquesta heterogeneïtat dificulta la comparabilitat dels seus exercicis en termes docents, investigadors i de transferència, especialment si aquesta anàlisi es concreta en l'elaboració de rànquings. L'objectiu d'aquesta obra és identificar els grups estratègics d'universitats presents en el sistema espanyol. Aquesta identificació té dues finalitats, d'una banda oferir una imatge clara del nivell de fragmentació del sistema (nombre de grups identificats) i de les característiques del mateix (perfils dels grups) i, d'altra, permetre analitzar l'acompliment de cada institució en el marc d'organitzacions que, per les seves característiques, són directament comparables entre si. Partint d'un conjunt de quinze indicadors que caracteritzen cada universitat en funció dels seus recursos financers, característiques dels seus estudiants i professorat, perfil organitzatiu i entorn geogràfic en què competeixen, s'aplica una combinació d'anàlisi de conglomerats i escalament multidimensional que permet identificar set grups estratègics. Després de la descripció de cada un d'ells s'avalua l'acompliment dels grups en termes de resultats docents, ocupabilitat, qualitat i quantitat de la recerca, transferència del coneixement i capital de reputació. Els resultats mostren que, sent molt significatiu l'efecte del grup, no desapareixen completament les diferències en el si d'aquest, el que permet valorar l'eficàcia d'institucions que, partint de situacions similars, aconsegueixen resultats superiors a la mitjana del seu grup. Aquesta monografia es dirigeix als analistes de l'economia de l'educació, als gestors universitaris, als responsables de les polítiques públiques en matèria educativa i a tots els interessats en aprofundir en el paper de les universitats en la nostra societat." -- Fundación BBVA |
---|---|
Descripción Física: | 305 pàgines : gràfics, taules, quadres ; 24 cm També disponible en línia |
Bibliografía: | Inclou notes, bibliografia i índex |
ISBN: | 9788492937677 |