Sumario: | La integració de tecnologia a l'aula és un element de gran importància en el procés d'innovació pedagògica que els centres educatius estan realitzant per adaptar l'ensenyament a les noves competències informacionals i digitals que necessiten els estudiants. El professor, com a centre del procés d'aprenentatge, juga un paper clau en la integració de les TIC a l'aula. Un docent primer tria realitzar una tasca instruccional específica i després tria utilitzar o no l'eina tecnològica corresponent per realitzar la tasca involucrada. La relació que el docent té amb la tecnologia influeix en el fet que triï entre realitzar la tasca utilitzant una tecnologia o utilitzant mitjans alternatius. L'objectiu de la present investigació és avaluar la influència del coneixement tecnològic de professor en les activitats d'aprenentatge que realitza a l'aula. Per representar el coneixement tecnològic de professor s'utilitza TPACK (Technology Pedagogy Content Knowledge) i per avaluar l'ús de tecnologia a l'aula utilitzem l'Inventari d'Activitats d'Aprenentatge amb Tecnologia a la Universitat (IAATU). La metodologia utilitzada és una anàlisi multivariant de segona generació, el model d'equacions estructurals (SEM), i per a l'estimació del model s'utilitza la tècnica Partial Least Square (PLS). Seguint els passos definits per a l'aplicació de l'algoritme SEM, s'analitza la validesa del model de mesura i del model estructural. Els resultats obtinguts en aquesta investigació mostren una influència del coneixement tecnològic de professor en l'ús de tecnologia en l'aula, tot i que s'evidencia també, que aquest coneixement tecnològic, per si sol, no explica l'ús de tecnologia a l'aula per part del docent.
|