12 ideas clave enseñar y aprender historia

Pretén potenciar un saber instrumental que permeti superar les visions ideologistes i doctrinàries que sovint, és a dir quasi sempre, han tipificat la presència de la història a les aules. Enfront de la història adoctrinadora basada en relats no demostrats que només pot afrontar-se, per part dels al...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Otros Autores: Feliu, Maria, 1980- autor (autor), Hernàndez, F. Xavier (Francesc Xavier), 1954- autor
Formato: Libro electrónico
Idioma:Castellano
Publicado: Barcelona : Graó octubre 2011
Edición:1a edición: octubre 2011
Colección:Colección Ideas clave. Didáctica de las Ciencias Sociales 16
Materias:
Acceso en línea:Accés restringit als usuaris de la UB, UAB, UdG, URV, URL, UVic-UCC
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991006002949706719
Descripción
Sumario:Pretén potenciar un saber instrumental que permeti superar les visions ideologistes i doctrinàries que sovint, és a dir quasi sempre, han tipificat la presència de la història a les aules. Enfront de la història adoctrinadora basada en relats no demostrats que només pot afrontar-se, per part dels alumnes, sobre la base de la memorització acrítica, els autors presenten una proposta sense complexos que posa l’èmfasi en l’ensenyament del mètode. De manera sistemàtica es planteja la importància del concepte temps i com mesurar-lo i posteriorment es planteja una didàctica de coneixement del passat basada en la interpretació i judici crític de les fonts. Res millor que el mètode científic per estimular actituds crítiques fonamentades en la raó.
Descripción Física:1 recurs en línia (32 pàgines)
ISBN:9788499803784
9788499808697