Japanese Global Strategy Overseas Operations and Global Marketing

This book examines the global corporate strategy of Japanese multi-national enterprises (MNEs) and analyses their position in today’s business environment. Focusing in particular upon Indonesia, Kenya, Nigeria, South Africa, Sri Lanka and Vietnam, Japanese Global Strategy presents nine empirical cas...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Yamazaki, Katsuo (-)
Autor Corporativo: SpringerLink (-)
Formato: Libro electrónico
Idioma:Inglés
Publicado: London : Palgrave Macmillan UK 2019.
Edición:1st ed
Colección:Springer eBooks.
Acceso en línea:Conectar con la versión electrónica
Ver en Universidad de Navarra:https://innopac.unav.es/record=b39907697*spi
Tabla de Contenidos:
  • 1. Introduction
  • 2. The Process of 'Monozukuri' in Global Business Environments
  • 3. Hybrid Theory and Japanese Global Management
  • 4. Case Studies on Japanese MNEs: Global Strategy
  • 5. Prospective Global Markets
  • 6. Golden Rules in Global Corporate Strategy.