Inventaris Del Desenvolupament d'habilitats Comunicatives MacArthur-Bates en Català Guia d'ús I Manual Tècnic
En aquest manual presentem una eina d'avaluació fàcil i útil per als professionals del desenvolupament infantil. Els inventaris del desenvolupament comunicatiu i lingüístic MacArthur-Bates, a partir de les observacions de les mares i els pares, descriuen, situen i permeten seguir l'adquisi...
Autor principal: | |
---|---|
Otros Autores: | , |
Formato: | Libro electrónico |
Idioma: | Castellano |
Publicado: |
Barcelona :
Editorial UOC
2022.
|
Colección: | Manuals
|
Materias: | |
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull: | https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009662269706719 |
Tabla de Contenidos:
- Intro
- Pròleg
- Introducció
- Organització del manual
- Mètodes d'avaluació de les habilitats de llenguatge primerenc en infants de parla catalana
- Com avaluen els inventaris MacArthur-Bates? Els pares i mares com a informants del desenvolupament lingüístic dels fills i filles
- Sobrevaloració o infravaloració
- Influència del nivell sociocultural
- Àmbit d'aplicació i descripció dels inventaris
- Paraules i gestos (inventari I)
- Paraules i enunciats (inventari II)
- Bibliografia
- Aplicacions clíniques i de recerca
- Aplicacions clíniques
- Detecció preliminar de dificultats
- Descripció del perfil psicolingüístic individual
- Aplicació dels inventaris CDI a mostres d'infants amb dificultats
- Aplicacions en intervenció primerenca
- Aplicacions en l'àmbit de la recerca
- Cribratge i preselecció d'infants en diferents nivells de desenvolupament del llenguatge
- Cribratge i preselecció d'infants amb característiques lingüístiques particulars o amb perfils poc freqüents
- Les habilitats lingüístiques com a criteri per a l'homogeneïtzació de grups d'estudi
- Estudi de la influència d'altres variables sobre el desenvolupament del llenguatge
- Bibliografia
- Descripció, administració, puntuació i interpretació
- Descripció de l'instrument
- Administració dels inventaris
- Instruccions generals
- Instruccions específiques
- Altres consideracions sobre l'aplicació
- Instruccions, resposta i puntuació de cada apartat
- Exemples de puntuació
- Interpretació dels resultats
- Aplicació dels barems en infants que tenen contacte amb més d'una llengua
- Bibliografia
- Informació tècnica
- Els inventaris MacArthur-Bates CDI
- Normativització dels inventaris MacArthur-Bates CDI al català
- Procediment de mostreig
- Distribució demogràfica de la mostra
- El desenvolupament comunicatiu i lingüístic.
- Procediments estadístics
- Inventari I
- Inventari II
- Impacte dels factors demogràfics en el desenvolupament del llenguatge
- Educació materna
- Ordre de naixement
- Contacte amb altres llengües
- Relacions entre les mesures dels inventaris
- Fiabilitat i validesa
- Fiabilitat dels inventaris
- Validesa dels inventaris
- Conclusions
- Bibliografia
- Taules percentils i figures dels inventaris
- Inventari I. Paraules i gestos (8-18 mesos)
- CDI-I Primera part, apartat B. Comprensió de frases
- CDI-I Primera part, apartat D, de l'1 al 19. Comprensió de la llista de vocabulari
- CDI-I Primera part, apartat D, de l'1 al 19. Comprensió i producció de la llista de vocabulari
- CDI-I Segona part, apartats A, B, C, D i E. Suma total dels gestos i accions que l'infant realitza
- CDI-I Segona part, apartats A i B. Gestos i accions primerencs
- CDI-I Segona part, apartats C, D, i E. Gestos i accions tardans
- Inventari II. Paraules i enunciats (16-30 mesos)
- CDI-II Primera part, apartats 1-22. Producció de paraules
- CDI-II Segona part, apartat A. Terminacions de les paraules
- CDI-II Segona part, apartat D. Longitud mitjana de l'enunciat
- CDI-II Segona part, apartat E. Complexitat de frases: complexa
- Cloenda
- Inventari del Desenvolupament d'Habilitats Comunicatives MacArthur-Bates. Paraules i gestos (8-18 mesos)
- Informe de l'infant. Paraules i gestos. Inventari I (8-18 mesos)
- Inventari del Desenvolupament d'Habilitats Comunicatives MacArthur-Bates. Paraules i enunciats (16-30 mesos)
- Informe de l'infant. Paraules i enunciats. Inventari II (16-30 mesos)
- Taula 1. Components del MacArthur-Bates CDI-I: Paraules i gestos
- Taula 2. Components del CDI-II: Paraules i enunciats.
- Taula 3. Apartats i descripció de l'Inventari de Desenvolupament d'Habilitats Comunicatives MacArthur-Bates de Paraules i gestos per a infants d'edats compreses entre els 8 i 18 mesos (CDI-I)
- Taula 4. Apartats i descripció de l'Inventari de Desenvolupament d'Habilitats Comunicatives MacArthur-Bates de Paraules i enunciats per a infants d'edats compreses entre els 16 i 30 mesos (CDI-II)
- Taula 5. Instruccions, resposta i puntuació de l'Inventari de Desenvolupament d'Habilitats Comunicatives MacArthur-Bates de Paraules i gestos per a infants d'edats compreses entre els 8 i 18 mesos (CDI-I)
- Taula 6. Instruccions, resposta i puntuació de l'Inventari de Desenvolupament d'Habilitats Comunicatives MacArthur-Bates de Paraules i enunciats per a infants d'edats compreses entre els 16 i 30 mesos (CDI-II)
- Taula 7. Instruccions per interpretar l'Inventari de Desenvolupament d'Habilitats Comunicatives MacArthur-Bates de Paraules i gestos per a infants d'edats compreses entre els 8 i 18 mesos (CDI-I)
- Taula 8. Instruccions per interpretar l'Inventari de Desenvolupament d'Habilitats Comunicatives MacArthur-Bates de Paraules i enunciats per a infants d'edats compreses entre els 16 i 30 mesos (CDI-II)
- Taula 9. Procedència de la població representada
- Taula 10. Nombre de participants per edat (CDI-I)
- Taula 11. Nombre de participants per edat (CDI-II)
- Taula 12. Nombre de participants per edat i sexe (CDI-I)
- Taula 13. Nombre de participants per edat i sexe (CDI-II)
- Taula 14. Estadístics descriptius d'escolaritat de la mare i el pare
- Taula 15. Ordre de naixement dels participants
- Taula 16. Contacte amb una altra llengua i llengües de contacte
- Taula 17. Persones que parlen altres llengües a l'infant
- Taula 18. Percentatge d'infants amb zero, una, dues o tres respostes «Sí» a primeres mostres de comprensió.
- Taula 19. Estadístics descriptius de comprensió de les primeres frases
- Taula 20. Percentatge de participants en cada rang de puntuació segons la seva comprensió de frases
- Taula 21. Percentatge de participants amb respostes «A vegades» o «Moltes vegades» per Imita i Anomena a Maneres de parlar
- Taula 22. Primera paraula dels participants
- Taula 23. Estadístics descriptius de la llista de vocabulari (Comprèn)
- Taula 24. Percentatge de participants en cada rang de paraules (Comprèn)
- Taula 25. Estadístics descriptius de la llista de vocabulari (Comprèn i diu)
- Taula 26. Percentatge de participants en cada rang de paraules (Comprèn i diu)
- Taula 27. Estadístics descriptius del total de gestos i accions
- Taula 28. Percentatge de participants en cada rang de la puntuació total de gestos i accions
- Taula 29. Estadístics descriptius de gestos primerencs i gestos tardans
- Taula 30. Percentatges de participants amb resposta «Sí» a Accions amb un objecte en lloc d'un altre
- Taula 31. Estadístics descriptius de producció de paraules
- Taula 32. Percentatge de participants en cada rang de paraules (Comprèn i diu)
- Taula 33. Estadístics descriptius de com utilitza i comprèn l'infant el llenguatge
- Taula 34. Percentatge d'infants que han respost «Sí» als ítems de Com utilitza i comprèn l'infant el llenguatge
- Taula 35. Estadístics descriptius de terminacions de les paraules
- Taula 36. Estadístics descriptius de formes verbals irregulars
- Taula 37. Percentatge de participants en cada rang de puntuació en formes verbals irregulars
- Taula 38. Percentatge de participants que han respost «Sí» a paraules sorprenents
- Taula 39. Percentatge d'infants segons la resposta «Sí» o «No» a combinació de paraules
- Taula 40. Estadístics descriptius de longitud mitjana de l'enunciat per paraules.
- Taula 41. Estadístics descriptius de complexitat morfosintàctica complexa
- Taula 42. Percentatge de participants en cada rang de puntuació en complexitat morfosintàctica
- Taula 43. Correlacions entre les mesures principals de l'inventari I (CDI-I)
- Taula 44. Correlacions entre les mesures principals de l'inventari II (CDI-II)
- Taula 45. Correlacions entre l'inventari II (CDI-II) i l'anàlisi de la mostra de parla
- Taula 46. Correlacions entre temps 1 i temps 2 de l'inventari II
- Taula 47. Percentils ajustats en comprensió de frases (apartat B CDI-I)
- Taula 48. Percentils ajustats en comprensió de frases (apartat B CDI-I). Nens
- Taula 49. Percentils ajustats en comprensió de frases (apartat B CDI-I). Nenes
- Taula 50. Percentils ajustats en comprensió de paraules
- Taula 51. Percentils ajustats en comprensió de paraules. Nens
- Taula 52. Percentils ajustats en comprensió de paraules. Nenes
- Taula 53. Percentils ajustats en producció de paraules, Comprèn i diu
- Taula 54. Percentils ajustats en producció de paraules, Comprèn i diu. Nens
- Taula 55. Percentils ajustats en producció de paraules, Comprèn i diu. Nenes
- Taula 56. Percentils ajustats en gestos i accions
- Taula 57. Percentils ajustats en gestos i accions. Nens
- Taula 58. Percentils ajustats en gestos i accions. Nenes
- Taula 59. Percentils ajustats en gestos primerencs
- Taula 60. Percentils ajustats en gestos primerencs. Nens
- Taula 61. Percentils ajustats en gestos primerencs. Nenes
- Taula 62. Percentils ajustats en gestos tardans
- Taula 63. Percentils ajustats en gestos tardans. Nens
- Taula 64. Percentils ajustats en gestos tardans. Nenes
- Taula 65. Percentils ajustats en producció de paraules
- Taula 66. Percentils ajustats en producció de paraules. Nens
- Taula 67. Percentils ajustats en producció de paraules. Nenes.
- Taula 68. Percentils ajustats en terminacions de les paraules.