Inventaris Del Desenvolupament d'habilitats Comunicatives MacArthur-Bates en Català Guia d'ús I Manual Tècnic

En aquest manual presentem una eina d'avaluació fàcil i útil per als professionals del desenvolupament infantil. Els inventaris del desenvolupament comunicatiu i lingüístic MacArthur-Bates, a partir de les observacions de les mares i els pares, descriuen, situen i permeten seguir l'adquisi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Serrat i Sellabona, Elisabet (-)
Otros Autores: Aguilar Mediavilla, Eva, Sanz-Torrent, Mònica
Formato: Libro electrónico
Idioma:Castellano
Publicado: Barcelona : Editorial UOC 2022.
Colección:Manuals
Materias:
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009662269706719
Tabla de Contenidos:
  • Intro
  • Pròleg
  • Introducció
  • Organització del manual
  • Mètodes d'avaluació de les habilitats de llenguatge primerenc en infants de parla catalana
  • Com avaluen els inventaris MacArthur-Bates? Els pares i mares com a informants del desenvolupament lingüístic dels fills i filles
  • Sobrevaloració o infravaloració
  • Influència del nivell sociocultural
  • Àmbit d'aplicació i descripció dels inventaris
  • Paraules i gestos (inventari I)
  • Paraules i enunciats (inventari II)
  • Bibliografia
  • Aplicacions clíniques i de recerca
  • Aplicacions clíniques
  • Detecció preliminar de dificultats
  • Descripció del perfil psicolingüístic individual
  • Aplicació dels inventaris CDI a mostres d'infants amb dificultats
  • Aplicacions en intervenció primerenca
  • Aplicacions en l'àmbit de la recerca
  • Cribratge i preselecció d'infants en diferents nivells de desenvolupament del llenguatge
  • Cribratge i preselecció d'infants amb característiques lingüístiques particulars o amb perfils poc freqüents
  • Les habilitats lingüístiques com a criteri per a l'homogeneïtzació de grups d'estudi
  • Estudi de la influència d'altres variables sobre el desenvolupament del llenguatge
  • Bibliografia
  • Descripció, administració, puntuació i interpretació
  • Descripció de l'instrument
  • Administració dels inventaris
  • Instruccions generals
  • Instruccions específiques
  • Altres consideracions sobre l'aplicació
  • Instruccions, resposta i puntuació de cada apartat
  • Exemples de puntuació
  • Interpretació dels resultats
  • Aplicació dels barems en infants que tenen contacte amb més d'una llengua
  • Bibliografia
  • Informació tècnica
  • Els inventaris MacArthur-Bates CDI
  • Normativització dels inventaris MacArthur-Bates CDI al català
  • Procediment de mostreig
  • Distribució demogràfica de la mostra
  • El desenvolupament comunicatiu i lingüístic.
  • Procediments estadístics
  • Inventari I
  • Inventari II
  • Impacte dels factors demogràfics en el desenvolupament del llenguatge
  • Educació materna
  • Ordre de naixement
  • Contacte amb altres llengües
  • Relacions entre les mesures dels inventaris
  • Fiabilitat i validesa
  • Fiabilitat dels inventaris
  • Validesa dels inventaris
  • Conclusions
  • Bibliografia
  • Taules percentils i figures dels inventaris
  • Inventari I. Paraules i gestos (8-18 mesos)
  • CDI-I Primera part, apartat B. Comprensió de frases
  • CDI-I Primera part, apartat D, de l'1 al 19. Comprensió de la llista de vocabulari
  • CDI-I Primera part, apartat D, de l'1 al 19. Comprensió i producció de la llista de vocabulari
  • CDI-I Segona part, apartats A, B, C, D i E. Suma total dels gestos i accions que l'infant realitza
  • CDI-I Segona part, apartats A i B. Gestos i accions primerencs
  • CDI-I Segona part, apartats C, D, i E. Gestos i accions tardans
  • Inventari II. Paraules i enunciats (16-30 mesos)
  • CDI-II Primera part, apartats 1-22. Producció de paraules
  • CDI-II Segona part, apartat A. Terminacions de les paraules
  • CDI-II Segona part, apartat D. Longitud mitjana de l'enunciat
  • CDI-II Segona part, apartat E. Complexitat de frases: complexa
  • Cloenda
  • Inventari del Desenvolupament d'Habilitats Comunicatives MacArthur-Bates. Paraules i gestos (8-18 mesos)
  • Informe de l'infant. Paraules i gestos. Inventari I (8-18 mesos)
  • Inventari del Desenvolupament d'Habilitats Comunicatives MacArthur-Bates. Paraules i enunciats (16-30 mesos)
  • Informe de l'infant. Paraules i enunciats. Inventari II (16-30 mesos)
  • Taula 1. Components del MacArthur-Bates CDI-I: Paraules i gestos
  • Taula 2. Components del CDI-II: Paraules i enunciats.
  • Taula 3. Apartats i descripció de l'Inventari de Desenvolupament d'Habilitats Comunicatives MacArthur-Bates de Paraules i gestos per a infants d'edats compreses entre els 8 i 18 mesos (CDI-I)
  • Taula 4. Apartats i descripció de l'Inventari de Desenvolupament d'Habilitats Comunicatives MacArthur-Bates de Paraules i enunciats per a infants d'edats compreses entre els 16 i 30 mesos (CDI-II)
  • Taula 5. Instruccions, resposta i puntuació de l'Inventari de Desenvolupament d'Habilitats Comunicatives MacArthur-Bates de Paraules i gestos per a infants d'edats compreses entre els 8 i 18 mesos (CDI-I)
  • Taula 6. Instruccions, resposta i puntuació de l'Inventari de Desenvolupament d'Habilitats Comunicatives MacArthur-Bates de Paraules i enunciats per a infants d'edats compreses entre els 16 i 30 mesos (CDI-II)
  • Taula 7. Instruccions per interpretar l'Inventari de Desenvolupament d'Habilitats Comunicatives MacArthur-Bates de Paraules i gestos per a infants d'edats compreses entre els 8 i 18 mesos (CDI-I)
  • Taula 8. Instruccions per interpretar l'Inventari de Desenvolupament d'Habilitats Comunicatives MacArthur-Bates de Paraules i enunciats per a infants d'edats compreses entre els 16 i 30 mesos (CDI-II)
  • Taula 9. Procedència de la població representada
  • Taula 10. Nombre de participants per edat (CDI-I)
  • Taula 11. Nombre de participants per edat (CDI-II)
  • Taula 12. Nombre de participants per edat i sexe (CDI-I)
  • Taula 13. Nombre de participants per edat i sexe (CDI-II)
  • Taula 14. Estadístics descriptius d'escolaritat de la mare i el pare
  • Taula 15. Ordre de naixement dels participants
  • Taula 16. Contacte amb una altra llengua i llengües de contacte
  • Taula 17. Persones que parlen altres llengües a l'infant
  • Taula 18. Percentatge d'infants amb zero, una, dues o tres respostes «Sí» a primeres mostres de comprensió.
  • Taula 19. Estadístics descriptius de comprensió de les primeres frases
  • Taula 20. Percentatge de participants en cada rang de puntuació segons la seva comprensió de frases
  • Taula 21. Percentatge de participants amb respostes «A vegades» o «Moltes vegades» per Imita i Anomena a Maneres de parlar
  • Taula 22. Primera paraula dels participants
  • Taula 23. Estadístics descriptius de la llista de vocabulari (Comprèn)
  • Taula 24. Percentatge de participants en cada rang de paraules (Comprèn)
  • Taula 25. Estadístics descriptius de la llista de vocabulari (Comprèn i diu)
  • Taula 26. Percentatge de participants en cada rang de paraules (Comprèn i diu)
  • Taula 27. Estadístics descriptius del total de gestos i accions
  • Taula 28. Percentatge de participants en cada rang de la puntuació total de gestos i accions
  • Taula 29. Estadístics descriptius de gestos primerencs i gestos tardans
  • Taula 30. Percentatges de participants amb resposta «Sí» a Accions amb un objecte en lloc d'un altre
  • Taula 31. Estadístics descriptius de producció de paraules
  • Taula 32. Percentatge de participants en cada rang de paraules (Comprèn i diu)
  • Taula 33. Estadístics descriptius de com utilitza i comprèn l'infant el llenguatge
  • Taula 34. Percentatge d'infants que han respost «Sí» als ítems de Com utilitza i comprèn l'infant el llenguatge
  • Taula 35. Estadístics descriptius de terminacions de les paraules
  • Taula 36. Estadístics descriptius de formes verbals irregulars
  • Taula 37. Percentatge de participants en cada rang de puntuació en formes verbals irregulars
  • Taula 38. Percentatge de participants que han respost «Sí» a paraules sorprenents
  • Taula 39. Percentatge d'infants segons la resposta «Sí» o «No» a combinació de paraules
  • Taula 40. Estadístics descriptius de longitud mitjana de l'enunciat per paraules.
  • Taula 41. Estadístics descriptius de complexitat morfosintàctica complexa
  • Taula 42. Percentatge de participants en cada rang de puntuació en complexitat morfosintàctica
  • Taula 43. Correlacions entre les mesures principals de l'inventari I (CDI-I)
  • Taula 44. Correlacions entre les mesures principals de l'inventari II (CDI-II)
  • Taula 45. Correlacions entre l'inventari II (CDI-II) i l'anàlisi de la mostra de parla
  • Taula 46. Correlacions entre temps 1 i temps 2 de l'inventari II
  • Taula 47. Percentils ajustats en comprensió de frases (apartat B CDI-I)
  • Taula 48. Percentils ajustats en comprensió de frases (apartat B CDI-I). Nens
  • Taula 49. Percentils ajustats en comprensió de frases (apartat B CDI-I). Nenes
  • Taula 50. Percentils ajustats en comprensió de paraules
  • Taula 51. Percentils ajustats en comprensió de paraules. Nens
  • Taula 52. Percentils ajustats en comprensió de paraules. Nenes
  • Taula 53. Percentils ajustats en producció de paraules, Comprèn i diu
  • Taula 54. Percentils ajustats en producció de paraules, Comprèn i diu. Nens
  • Taula 55. Percentils ajustats en producció de paraules, Comprèn i diu. Nenes
  • Taula 56. Percentils ajustats en gestos i accions
  • Taula 57. Percentils ajustats en gestos i accions. Nens
  • Taula 58. Percentils ajustats en gestos i accions. Nenes
  • Taula 59. Percentils ajustats en gestos primerencs
  • Taula 60. Percentils ajustats en gestos primerencs. Nens
  • Taula 61. Percentils ajustats en gestos primerencs. Nenes
  • Taula 62. Percentils ajustats en gestos tardans
  • Taula 63. Percentils ajustats en gestos tardans. Nens
  • Taula 64. Percentils ajustats en gestos tardans. Nenes
  • Taula 65. Percentils ajustats en producció de paraules
  • Taula 66. Percentils ajustats en producció de paraules. Nens
  • Taula 67. Percentils ajustats en producció de paraules. Nenes.
  • Taula 68. Percentils ajustats en terminacions de les paraules.