Arte comunitario desde el trabajo de calle para la promoción social de adolescentes en situación de riesgo social. El caso de espacio mestizo de León; una buena práctica europea en acción comunitaria intercultural
Aquest estudi pretén donar resposta a una gran pregunta: es pot promocionar socialment adolescents en situació de risc des de l'art comunitari en contextos de carrer? La finalitat és, doncs, validar la suposada i intensa relació entre la construcció de promoció social i l'ús de metodologie...
Autor Corporativo: | |
---|---|
Otros Autores: | , , |
Formato: | Tesis |
Idioma: | Castellano |
Publicado: |
[Barcelona] :
Universitat Ramon Llull
2018
|
Materias: | |
Acceso en línea: | Accés lliure |
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull: | https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655724406719 |
Sumario: | Aquest estudi pretén donar resposta a una gran pregunta: es pot promocionar socialment adolescents en situació de risc des de l'art comunitari en contextos de carrer? La finalitat és, doncs, validar la suposada i intensa relació entre la construcció de promoció social i l'ús de metodologies properes a l'art comunitari o al desenvolupament cultural comunitari des de contextos de carrer amb adolescents en situació de risc social. La metodologia aplicada és la de l'estudi de cas des de l'orientació de la metodologia comunicativa crítica, per tant, el caràcter és purament qualitatiu. Es pot afirmar que, durant el procés de recerca, els adolescents s'han convertit en els protagonistes del procés artístic, des de l'inici i fins al final. En aquest sentit, és important entendre "Actitud" com una forma d'afrontar la vida i percebre com a clau la possibilitat que els adolescents poguessin ensenyar els seus assoliments artístics a altres ciutadans, fet que ha permès no només l'apoderament, sinó també la millora en les relacions amb l'educador de carrer. El treball ha generat expectatives i moments de superació personal. Els adolescents, propietaris del seu procés educatiu i del seu espai, s'han mostrat totalment confiats en les propostes rebudes per part dels educadors que han esdevingut agents que ajudaven el grup. Entre tots, s'ha creat un model d'autoritat en el qual els adolescents han reconegut la vàlua i saber dels educadors, obtenint, així, una bona relació educativa. |
---|---|
Descripción Física: | 1 recurs en línia (520 pàgines) Disponible també en paper |