Límites jurídicos de la publicidad en España. Marco normativo, análisis jurisprudencial y gestión profesional

El principal objectiu d'aquesta tesi doctoral és l'estudi dels límits jurídics de la publicitat des d'una perspectiva transversal orientada, en forma i contingut, a les necessitats i reptes que el condicionant legal planteja als professionals de la publicitat. El contingut de la tesi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Vilajoana Alejandre, Sandra (-)
Autor Corporativo: Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna (-)
Otros Autores: Rom, Josep, 1963- dir (Conductor)
Formato: Tesis
Idioma:Castellano
Publicado: [Barcelona] : Universitat Ramon Llull 2016
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009655596406719
Descripción
Sumario:El principal objectiu d'aquesta tesi doctoral és l'estudi dels límits jurídics de la publicitat des d'una perspectiva transversal orientada, en forma i contingut, a les necessitats i reptes que el condicionant legal planteja als professionals de la publicitat. El contingut de la tesi s'estructura en tres parts. Dret i Publicitat, la primera part del treball presenta el marc conceptual de la tesi, la descripció del marc normatiu de la publicitat i de les vies de repressió de la publicitat il·lícita i, també, la descripció de l'anàlisi de la jurisprudència dictada pel Tribunal Suprem en matèria de publicitat (1994-2014). Límits jurídics de la publicitat, la segona part de la tesi presenta, sobre la base dels resultats obtinguts, els principis generals en matèria de contractació publicitària, els supòsits de publicitat il·lícita i els límits jurídics addicionals de la publicitat difosa a través de mitjans audiovisuals i Internet. En tots els casos, el contingut de la normativa es complementa amb els criteris d'interpretació apuntats per la doctrina de referència i pels resultats de l'anàlisi jurisprudencial descrits en la primera part del treball. Publicitat i Dret, la tercera i última part de la tesi descriu i analitza, en primer terme, el sistema d'autorregulació publicitària i, en segon lloc, presenta la mostra, metodologia i resultats de les entrevistes en profunditat realitzades a directius de les principals agències de publicitat que operen a Espanya amb un doble objectiu: conèixer com aquestes agències integren en la seva rutina professional la supervisió legal de les campanyes i, també, la seva opinió sobre l'actual marc normatiu i els límits jurídics de la publicitat. Entre altres qüestions, els resultats del treball constaten el compromís dels professionals de la publicitat amb la legislació mitjançant un exhaustiu procés de revisió legal de les seves campanyes que comprèn la consulta a despatxos d'advocats, la sol·licitud de Copy Advice® a Autocontrol i, en la majoria de casos, la supervisió del departament jurídic de l'anunciant.
Descripción Física:1 recurs electrònic (524 p.)