Estudio analítico del Proyecto Final de Grado de Arquitectura Técnica y Edificación Optimización y relación de las actividades de aprendizaje con las prinicipales competencias profesionales demandadas por el sector y la sociedad

Tant el grau d'Arquitectura Tècnica i Edificació (nomenclatura actual), com les atribucions professionals relacionades amb els estudis, han sofert constants canvis i evolucions des de les seves primeres ressenyes. Recentment, els canvis de nomenclatura, les modificacions dels Plans Acadèmics, a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: Escola Tècnica i Superior d'Arquitectura La Salle, institució que concedeix un diploma acadèmic (institució que concedeix un diploma acadèmic)
Otros Autores: Peña Camarillas, Enric, autor (autor), Fonseca Escudero, David, supervisor acadèmic (supervisor acadèmic), Martí Audí, Núria, supervisor acadèmic
Formato: Tesis
Idioma:Castellano
Publicado: Barcelona : Universitat Ramon Llull 2018
Materias:
Acceso en línea:Accés lliure
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009635021206719
Descripción
Sumario:Tant el grau d'Arquitectura Tècnica i Edificació (nomenclatura actual), com les atribucions professionals relacionades amb els estudis, han sofert constants canvis i evolucions des de les seves primeres ressenyes. Recentment, els canvis de nomenclatura, les modificacions dels Plans Acadèmics, així com, la crisi global que ha afectat especialment al sector de la Construcció a Espanya, ha generat un descens dels estudiants de grau universitari. Aquest descens també ha afectat al grau d'Arquitectura Tècnica i Edificació, encara que el mateix ha mantingut una alta taxa d'incorporació laboral dels seus estudiants, en contra d'altres estudis relacionats com el d'Arquitectura. En un context com el que ens ocupa, és fonamental optimitzar les activitats docents del grau per aconseguir titulats que contemplin en el seu currículum les principals competències professionals que demana el sector i la societat, així com una alta qualificació i assimilació de les mateixes. En la mesura que les activitats docents evolucionin i millorin, permetran als alumnes una millor incorporació, quelcom essencial en un entorn actualment molt competitiu en el sector de l'edificació i dins de les pròpies universitats. La present tesi, aporta un estudi analític de les variables que caracteritzen una de les assignatures més importants del grau: el Projecte Final de Grau (PFG). L'objectiu és analitzar el grau de preparació de l'alumne en funció d'una sèrie de variables associades al desenvolupament del PFG i relacionar les activitats d'aprenentatge definides en el mateix amb les principals competències professionals demandades pel sector de l'edificació. Més enllà de percepcions subjectives i fonaments basats en l'experiència dels professionals, la investigació aporta un enfocament innovador en haver estat capaç d'identificar, analitzar i re-ordenar una sèrie de variables i activitats per tal de millorar els estudis d'Arquitectura Tècnica i Edificació, establint les bases per a validacions futures tant en aquests com en altres estudis de grau.
Notas:Tesi per compendi de publicacions
Descripción Física:1 recurs en línia (202 pàgines)