Español en Estados Unidos y otros contextos de contacto sociolingüística, ideología y pedagogía Spanish in the United States and other contact environments sociolinguistics, ideology and pedagogy

En respuesta al creciente interés por los estudios ecológicos de los fenómenos lingüísticos, este volumen presta especial atención a la influencia de los contextos culturales, históricos, sociales y políticos.

Detalles Bibliográficos
Otros Autores: Leeman, Jennifer, editor (editor), Lacorte, Manel, editor
Formato: Libro electrónico
Idioma:Castellano
Publicado: Madrid ; Frankfurt am Main : Iberoamericana [2009]
Colección:Lengua y sociedad en el mundo hispánico ; Volume 21.
Materias:
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009438085806719
Tabla de Contenidos:
  • Front matter
  • Índice General
  • Agradecimientos
  • Introducción / Lacorte, Manel / Leeman, Jennifer
  • Contacto Lingüístico
  • Reconstrucción y contacto de lenguas: El español en el Nuevo Mundo / Parodi, Claudia
  • Migrations and globalization: Their effects on contact varieties of Latin American Spanish / Klee, Carol A.
  • Intervocalic voiced stops in Yucatan Spanish: A case of contact-induced language change? / Michnowicz, Jim
  • Pronombres de sujeto en el español (L2 vs. L1) del Caribe / Ortiz López, Luis A.
  • Shifting sensitivity to Continuity of reference: Subject pronoun use in Spanish in New York City / Lapidus Shin, Naomi / Otheguy, Ricardo
  • Code-switching and discourse style in a Chicano community / García, Maryellen
  • Ideologías Lingüísticas
  • Globalization, linguistic norms and language authorities: Spain and the panhispanic language policy / Paffey, Darren J. / Mar-Molinero, Clare
  • General versus Standard Spanish: Establishing empirical norms for the study of U.S. Spanish / Villa, Daniel J.
  • "Todos los peregrinos de nuestra lengua": Ideologies and accounts of Spanish-as-a-(foreign) language / Train, Robert
  • De la tradición oral a la letra impresa: Lengua y cambio social en Nuevo México, 1880-1912 / Fernández-Gibert, Arturo
  • ¿Quién es Huntington: Un predicador paranóico o un visionario?: Recepción de la prensa del libro Who Are We? The Challenges to America's National Identity / Colombi, María Cecilia
  • Language in healthcare policy and planning along the U.S.-Mexico border / Martinez, Glenn A.
  • Pedagogía Y Política Educativa
  • The untold story of Lau v. Nichols / Moran, Rachel F.
  • Spanish language education policy in the U.S.: Paradoxes, pitfalls, and promises / King, Kendall A.
  • Receptive bilinguals' language development in the classroom: The differential effects of heritage versus foreign language curriculum / Beaudrie, Sara M.
  • The sound of silence: Spanish heritage textbooks' treatment of language variation / Ducar, Cynthia
  • Con Todos: Using learning communities to promote intellectual and social engagement in the Spanish curriculum / Trujillo, Juan Antonio
  • Los autores