La Voluntat de comunicar objectiu de les aules de llengües : recull d'articles i experiències sobre la motivació i la voluntat de comunicar en l'aprenentatge de segones llengües
Aquesta obra és fruit de les Jornades que la Càtedra de multilingüisme Linguamón-UOC va organitzar a l'Institut d'Estudis Catalans el març de 2007 amb l'objectiu d'identificar quines pràctiques d'aprenentatge permeten desenvolupar la voluntat de comunicar en una segona lleng...
Autor Corporativo: | |
---|---|
Otros Autores: | , |
Formato: | Libro electrónico |
Idioma: | Catalán |
Publicado: |
Barcelona :
UOC
2011.
|
Edición: | 1a ed |
Colección: | Pedagogía (Editorial UOC) ;
192. |
Materias: | |
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull: | https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009433044406719 |
Tabla de Contenidos:
- LA VOLUNTAT DE COMUNICAR (...); PÁGINA LEGAL; INDEX; INTRODUCCIÓ; PRIMERA PART; I Conceptualització de la voluntat de (...); La VDC en llengua nativa; La VDC en la segona llengua; Nivell I: el comportament comunicatiu; Nivell II: la voluntat de comunicar; Nivell III: els antecedents situats de la comunicació; Casella 3. El desig de comunicar-se amb una persona específica; Casella 4. L'estat d'autoconfiança comunicativa; Nivell IV: les propensions motivacionals; Casella 5. La motivació interpersonal; Casella 6. Motivació Intergrupal; Casella 7. L'autoconfiança en la L2
- Nivell V: el context afectiu i cognitiuCasella 8. Actituds intergrupals; Casella 9. La situació social; Casella 10. La competència comunicativa; Nivell VI: el context individual i social; Casella 11. El clima intergrupal; Casella 12. La personalitat; Conclusió i orientacions futures; Agraïments; II La voluntat de comunicar; La voluntat de comunicar: un constructe relacionat amb la personalitat; Bases del constructe de la voluntat de comunicar; La manca de voluntat de comunicar; Predisposicions cap al comportament verbal; La timidesa; La voluntat de comunicar
- Antecedents de la voluntat de comunicarLa introversió; L'anomia i l'alienació; L'autoestima; La divergència cultural; Les capacitats comunicatives; L'aprensió comunicativa; El constructe de l'aprensió comunicativa; Tipus d'AC; Causes de l'AC; Efectes interns de l'AC; Efectes externs de l'AC; Mesura de l'AC; Efectes de la voluntat de comunicar en la comunicació interpersonal; Conclusió; III El suport social i les orientacions vers l'aprenentatge de llengües de l'alumnat d'immersió; Mètode; Participants; Material; Procediment; Resultats i discussió; La VdC i les orientacions
- La VdC i el suport socialEl suport social i les orientacions; Conclusió; Apendix; Apèndix A; Apèndix B; Apèndix C; Apèndix D; IV Parlar per aprendre: la voluntat de comunicar i els programes intensius de llengua; La voluntat de comunicar; La motivació; Els efectes dels programes intensius d'aprenentatge de llengües; La relació entre la VdC en la L1 i la L2; L'estudi; El mètode; Els participants; El procediment; Els materials; Els resultats; Els efectes de l'experiència prèvia i de la llengua sobre les variables comunicatives; Els efectes de l'experiència prèvia sobre les actituds
- Els efectes de l'experiència prèvia sobre les fonts deLes correlacions entre les variables d'actitud; La relació entre les VdC en la L1 i la L2; Discussió; Agraïments; SEGONA PART; V Actituds, orientacions i motivacions en l'aprenentatge; La dimensió social inherent de la motivació per a l'aprenentatge de llengües; La teoria de la motivació de Gardner i el concepte d'«integrativitat»; Enfocaments teòrics alternatius; Les orientacions motivacionals i la teoria de l'autodeterminació; La motivació per a l'aprenentatge de L2 i la teoria de l'atribució; Les teories de l'objectiu
- La neurobiologia de la motivació per a l'estudi de L2