L'adopció
Els pares assumeixen un fort compromís amb l'arribada d'un fill procedent d'un altre país. Però per diversos motius, se'ls exigirà dosis especials de responsabilitat i dedicació. Aquest llibre exposa les dificultats i els problemes a què s'hauran d'enfrontar tant pares...
Autor principal: | |
---|---|
Otros Autores: | |
Formato: | Libro electrónico |
Idioma: | Catalán |
Publicado: |
Barcelona :
Editorial UOC
2010.
|
Colección: | Vull saber.
|
Materias: | |
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull: | https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009432917006719 |
Tabla de Contenidos:
- PÁGINA LEGAL; QUÉ VULL SABER; ÍNDEX DE CONTIGUTS; L'AVENTURA D'ADOPTAR; QUÈ ÉS L'ADOPCIÓ?; L'adopció, un recurs per als infants; Definicions; Adoptar aquí o a l'estranger; L'adopció avui a Catalunya; LA MOTIVACIÓ I LA IDONEÏTAT; La motivació per adoptar; El procés d'adopció a Catalunya; L'ESPERA I L'ARRIBADA; Temps d'espera; El viatge i la primera trobada; Ja som a casa!; L'INFANT ADOPTAT; La vida abans de l'adopció; La història personal; L'abandonament; Els centres de menors; Possibles seqüeles: mancancesfísiques, emocionals i cognitives
- Les mancances físiques: manca d'atenció mèdica,d'higiene i de nutrició adequadaLes mancances emocionals: una vida de pèrdues ide ruptures; Les mancances cognitives: un ambient empobritd'estímuls; Patologia o reacció al procés adaptatiu?; L'ADAPTACIÓ A LA FAMÍLIA; Les pors de l'infant i el desconcert de la família; Tolerar la rebel·lia; Si l'adopció fracassa; UN NOU ENTORN, UN NOU REPTE: L'ESCOLA; Com afrontar els primers dies; Dificultats i maneres d'abordar-les; La coordinació necessària entre pares i mestres; La posició dels pares; La posició dels mestres; LA PRIMERA INFÀNCIA
- Comportaments regressius: unamanera de reparar mancancesLa importància de donar temps; Orientacions per facilitar la integració; Reconèixer la importància del primer any; Afrontar de seguida el procés de la revelació; Oferir una visió positiva del país d'origen i de lafamília biològica; Acceptar el fill tal com és; L'EDAT ESCOLAR; El període escolar per excel·lència; Orientacions per facilitar l'evolució integral; El dret de l'infant a conèixer la seva història; Les diferències ètniques; L'ADOLESCÈNCIA; Aprenentatge i desgavell emocional; Orientacions per afrontar els canvis
- Què difícil que és ser pares!Relacions entre iguals; Parlar d'adopció; Recerca dels orígens; L'EDAT ADULTA; El desconeixement de la informació genètica; Els motius de la recerca dels orígens; ADOPCIONS NO TAN HABITUALS; Respecte a la tipologia de les famílies adoptives; Persones soles; Parelles amb fills biològics; Pares que ja tenen un fill adoptiu; Persones grans; Parelles del mateix sexe; Respecte als infants; Infants grans; El grup de germans; Infants amb necessitats educatives especials o denens malalts; PER ACABAR; BIBLIOGRAFIA