Integració de mercats

La integració de mercats és un dels trets més visibles dels processos de globalització i de reestructuració econòmica i política que han tingut lloc en les darreres dècades. Molts dels productes que consumim es fan pensant en un mercat internacional.

Detalles Bibliográficos
Otros Autores: Cortadas Guasch, Pau, author (author), Ribera Fumaz, Ramón, coordinador (coordinador), Cortadas Guasch, Pau, autor (autor)
Formato: Libro electrónico
Idioma:Catalán
Publicado: Barcelona : Editorial UOC 2009.
Colección:Manuals ; 145.
Materias:
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009431596906719
Tabla de Contenidos:
  • Integració de mercats; Página Legal ; Índex; Introducció; Capítol I Globalització i integració de mercats; Introducció; 1. Situant la integració de mercats; 1.1. Què és un mercat?; 1.2. Què és una economia de mercat?; 2. Situant la integració de mercats en el món d'avui: la globalització; 2.1. Mites sobre la globalització; 2.2. Repensant la globalització; 3. Què entenem per integració de mercats dins els processos de globalització?; Capítol II La dimensió econòmica de la integració de mercats; Introducció; 1. La dimensió comercial de la integració de mercats
  • 1.1. El procés de liberalització comercial: el camí cap a un mercat mundial integrat1.2. Els principals resultats de la integració comercial; 1.3. Les integracions regionals; 2. La dimensió financera de la integració de mercats; 2.1. Causes de la globalització financera; 2.2. Evolució dels mercats financers internacionals; 2.3. Les crisis financeres; 3. La dimensió productiva de la integració de mercats; 4. El procés d'integració a Europa; Capítol III La dimensió tecnològica; Introducció; 1. Importància de la tecnologia en la integració dels mercats
  • 1.1. Tecnologia i innovació, introducció als conceptes1.2. Com funcionen els mercats; 1.3. Les diferents revolucions tecnològiques; 2. De la màquina de vapor als mercats internacionals; 2.1. Primera fase de la Revolució Industrial: més enllà de l'empresa; 2.2. El ferrocarril; 2.3. Els mercats internacionals; 3. Internet; 3.1. Nova organització; 3.2. Relació amb altres empreses, mercats interns i mercats externs; 3.3. Consum; Capítol IV Efectes microeconòmics de la integració de mercats; Introducció; 1. Liberalització, desfragmentació i reestructuració industrial
  • 1.1. El gràfic BE-COMP en una economia tancada1.2. Preus, producció i la mida d'empresa d'equilibri; 1.3. L'impacte de la liberalització econòmica; 2. Mercats integrats i segmentats; 2.1. Discriminació de preus amb mercats segmentats; 2.2. Dessegmentant (integrant) mercats; 3. Costos de transport i localització industrial; Capítol V Integrant cultures de mercat; Introducció; 1. Les cultures de l'economia; 1.1. Cultures; 1.2. Cultures econòmiques; 2. Cultura o economia; 2.1. La cultura com a actiu; 2.2. Problemes en la cultura com a actiu; 2.3. Les indústries culturals
  • 3. Ni cultura ni economia3.1. L'economia cultural; 3.2. Ni economia ni cultura; Annex De les telecomunicacions de veu a les de contingut; Capítol VI Actors integradors; Introducció; 1. Les companyies transnacionals; 1.1. Xarxes de producció global; 1.2. El nou regionalisme; 1.3. Integrant XPG amb el nou regionalisme: l'acoblament estratègic; 2. Els fluxos migratoris i el treball; 2.1. Teories explicatives dels moviments migratoris; 2.2. L'evolució del perfil migratori en el món; 2.3. Migracions internacionals i desenvolupament. Una relació desigual?; 2.4. Les polítiques migratòries
  • 3. L'estat