Societat del coneixement com canvia el món davant dels nostres ulls

Les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC) s'han convertit en el fonament tecnològic d'un nou tipus de societat. Tot i que la presència social de les TIC és recent, en el camp de les ciències socials s'estan desenvolupant un bon nombre d'investigacions que analitz...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Otros Autores: Tubella i Casadevall, Imma, coordinador (coordinador), Vilaseca Requena, Jordi, coordinador (autor), Batlle Rubio, Albert, autor (prologuista), Castells, Manuel (1942-) prologuista
Formato: Libro electrónico
Idioma:Catalán
Publicado: Barcelona : Editorial UOC 2005.
Colección:S. C.
Materias:
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009431581206719
Tabla de Contenidos:
  • Societat del coneixement: com canvia el món davant dels nostres ulls; Pàgina legal; Índex; Índex de figures i taules; Pròleg; Introducció; 1. La base tecnològica de la societat del coneixement; 1.1. Les tecnologies de la informació i de la comunicació; 1.1.1. Les tecnologies de la informació i de la comunicació: componentsi conceptes; 1.2. La convergència tecnològica en la societat del coneixement; 1.2.1. El codi digital: concepte; 1.2.2. El món connectat; 1.3. Les funcions de les TIC en les organitzacions; 1.3.1. Les TIC en les organitzacions. Una molèstia, un miratge, una panacea?
  • 1.3.2. Anàlisi cronològica1.3.3. Una classificació de l'ús de les TIC a les organitzacions; 1.4. Resum; 2. Nova economia i e-business: cap a l'economia globaldel coneixement i el treball en xarxa; 2.1. Cap a un capitalisme global basat en el coneixement; 2.1.1. La mundialització i el procés de globalització; 2.1.2. La relació entre la innovació tecnològica i l'economia global; 2.1.3. De la revolució industrial a la revolució digital; 2.2. L'economia de les TIC i la revolució digital; 2.2.1. Nova oferta: les lleis de Moore i de Metcalfe; 2.2.2. Nova demanda: consum i inversió digital
  • 2.3. L'economia del coneixement2.3.1. Tipus de coneixements; 2.3.2. Coneixement i activitat econòmica; 2.3.3. L'economia del coneixement; 2.4. El treball i l'empresa xarxa; 2.4.1. De la xarxa d'empreses a l'empresa xarxa; 2.4.2. Característiques de l'empresa xarxa; 2.4.3. El treball en xarxa; 2.5. Resum; 3. Nous reptes per a la política i el dret en la societatdel coneixement; 3.1. Les noves tecnologies i la política: perspectives teòriques; 3.1.1. El corrent optimista; 3.1.2. El corrent realista; 3.2. Noves tecnologies i processos polítics democràtics
  • 3.2.1. L'impacte de les TIC en els sistemes polítics3.2.2. La democràcia electrònica; 3.2.3. El vot electrònic; 3.3. Noves tecnologies i Administració pública; 3.3.1. Les polítiques de promoció de la societat del coneixement; 3.3.2. L'administració electrònica; 3.4. Els reptes del dret en la societat de la informació; 3.5. La persona i les noves tecnologies; 3.5.1. El dret d'intimitat i protecció de dades personals; 3.5.2. Dret del treball en la societat de la informació; 3.6. El règim jurídic de l'activitat econòmica i les noves tecnologies
  • 3.6.1. El règim jurídic dels serveis de la societat de la informació3.6.2. La signatura electrònica; 3.6.3. Els drets d'autor a la societat de la informació; 3.6.4. El règim jurídic dels noms de domini; 3.6.5. Fiscalitat a Internet; 3.7. Societat de la informació i dret penal; 3.8. Resum; 4. Cultura, identitat i globalitat: la cultura i les culturesen la societat del coneixement; 4.1. Cultura, identitat i globalitat; 4.1.1. Cultura, identitat i globalitat: situació dels conceptes; 4.1.2. La construcció de la identitat dins la globalitat; 4.1.3. El paper dels mitjans de comunicació
  • 4.1.4. Conclusió: la identitat com a impulsora de la societat xarxai la societat xarxa com a constructora de la identitat