Programació orientada a objectes

Aquest llibre té un doble propòsit. Primer de tot, és una introducció als principis teòrics de l'orientació a objectes. En segon lloc, treballa l'assoliment de les competències més pràctiques, recolzant-se en el llenguatge de modelització UML i el llenguatge de programació Java.

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Arnedo Moreno, Joan (-)
Autor Corporativo: e-libro, Corp (-)
Otros Autores: Riera i Terrén, Daniel, Brínquez Jiménez, Jordi
Formato: Libro electrónico
Idioma:Catalán
Publicado: Barcelona : Editorial UOC 2007.
Barcelona : 2007.
Colección:Informatica.
Materias:
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009427007006719
Tabla de Contenidos:
  • Programació orientada a objectes; Página legal ; Índex; Capítol I. Introducció; 1. Els inconvenients de la programació clàssica; 2. L'orientació a objectes; 2.1. El naixement d'una manera nova de construir aplicacions; 2.2. Reutilització del codi; 3. Llenguatges de programació orientada a objectes; 3.1. Evolució històrica dels llenguatges de programació; 3.2. Evolució dels llenguatges de programació orientada a objectes; 3.3. Característiques bàsiques dels llenguatges de programació orientada a objectes; Capítol II. Classes i objectes; 1. Criteris de qualitat; 1.1. Factors de qualitat interns
  • 1.2. Factors de qualitat externs1.2.1. Reutilització de codi; 1.2.2. Escalabilitat de l'aplicació; 1.2.3. Portabilitat del codi; 1.2.4. Usabilitat; 1.2.5. Funcionalitat; 1.3. Altres factors de qualitat; 1.3.1. Precisió; 1.3.2. Robustesa; 1.3.3. Compatibilitat; 1.3.4. Rendiment; 1.3.5. Oportunitat; 1.4. El paper de l'orientació a objectes; 2. El principi de modularitat; 2.1. Requeriments de modularitat; 2.1.1. Descomposició; 2.1.2. Composició; 2.1.3. Comprensió; 2.1.4. Continuïtat; 2.1.5. Protecció; 2.2. Regles de modularitat; 2.2.1. Mapatge directe; 2.2.2. Limitació del nombre d'interfícies
  • 2.2.3. Limitació de la mida de les interfícies2.2.4. Facilitat de reconeixement de les interfícies; 2.2.5. Ocultació de la informació; 3. Classes i objectes; 3.1. Els papers de la classe i de l'objecte; 3.2. La classe com a estructura estàtica; 3.2.1. Atributs; 3.2.2. Mètodes o operacions; 3.2.3. Visibilitat dels atributs i mètodes; 3.2.4. La classe com a estructura modular; 3.2.5. Representació d'una classe amb UML; 3.3. L'objecte com a estructura dinàmica; 3.4. Extensió dels atributs i dels mètodes d'una classe; 3.4.1. Els mètodes constructor i destructor d'una classe; 3.5. Sobrecàrrega
  • 3.6. Altres aspectes sobre els llenguatges de programació orientada a objectesCapítol III. Abstracció i classificació. Criteris de modelització amb objectes i classes; 1. Complexitat i abstracció; 1.1. La complexitat inherent al programari; 1.2. L'abstracció en el desenvolupament de programari; 2. Els principis de la classificació; 2.1. Modelitzar pensant en els objectes; 2.2. Modelitzar pensant en les classes; 2.3. Identificació de les operacions; 3. Relacions entre classes; 3.1. Propietats de les associacions; 3.1.1. Cardinalitat; 3.1.2. Navegabilitat; 3.1.3. Rols; 3.2. Tipus d'associacions
  • 3.2.1. Associacions reflexives3.2.2. Associacions d'agregació; 3.2.3. Associacions de composició; 3.3. El concepte de classe associativa; 3.4. Relació de generalització/especialització; 4. Tècnica simple per a identificar classes; 4.1. Descripció de la tècnica; 4.2. Exemple pràctic; 5. Tipus de classes; 5.1. Classes abstractes; 5.2. Classes parametritzades; 5.3. Classes finals; Capítol IV. Estructures d'objectes; 1. Instanciació; 1.1. La gestió de la memòria; 2. Recorreguts; 2.1. Matrius i llistes; 2.2. Objectes i estructures de dades; 2.3. Recursivitat; 3. Delegació
  • Capítol V. Herència i polimorfisme