Metodologies, eines i estatègies TIC per a una educació multicultural a l'ESO

L'educació en un món multicultural es una realitat irreversible als nostres centres educatius, i és per això que des de la responsabilitat de fer una escola millor, cal reflexionar i trobar la millor manera d'afrontar aquest repte. Aquesta tasca no és només de les aules d'acollida, si...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: e-libro, Corp (-)
Otros Autores: Alart, Núria, coaut (coaut)
Formato: Libro electrónico
Idioma:Catalán
Publicado: Barcelona : Editorial UOC 2010.
Edición:1a ed
Colección:Dossiers Did@c-TIC's
Materias:
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009422941606719
Tabla de Contenidos:
  • Metodologies, eines i estratègies TIC per una educació multicultural a l'ESO; Página legal; Índex; Presentació; Introducció; 1. Les TAC a les aules d'acollida. Com i per què?; 1.1. Enfocament psicopedagògic: perspectiva socioconstructivista; 1.2. L'alumne adolescent nouvingut; 1.3. El dol migratori; 1.4. Les aules d'acollida; 1.4.1. Consideracions bàsiques; 1.4.2. Organització i estratègies per al treball dins de l'aula d'acollida; 1.4.3 Lligam entre l'aula d'acollida, l'aula ordinària i l'entorn immediat; 1.5. La teoria de les intel·ligències múltiples aplicada a les aules d'acollida
  • 1.6. Aules d'acollida i competències bàsiques1.7. Intel·ligències múltiples i/o múltiples competències a l'aula; 1.8. Les TIC i els rols a l'aula; 2. El potencial de les TIC a les aules d'acollida; 2.1. Les pràctiques educatives: metodologies; 2.1.1. Treball per projectes; 2.1.2. L'aprenentatge cooperatiu; 2.1.3. Els racons; 2.1.4. Altres metodologies i estratègies; 2.2. Els àmbits per treballar a l'aula d'acollida amb les TAC; 2.2.1. Dinàmica de grups a l'aula; 2.2.2. Educació emocional; 2.2.3. Interculturalitat; 2.2.4. Avaluació portfoli; 2.2.5. L'entorn immediat
  • 3. Recursos específics TAC a les aules d'acollida3.1. Projectes i activitats cooperatives a l'aula d'acollida; 3.2. Les caceres del tresor; 3.3. Webquests i altres Quest; 3.4. Web 2.0; 3.5. Els blocs; 3.6. Microblogging; 3.7. Fòrums i xats; 3.8. Les presentacions multimèdia; 3.9. La Viquipèdia i les wikis; 3.10. Mapes mentals o mindmaping; 3.11. Podcàsting; 3.12. Georeferenciació; 3.13. Línies de temps multimèdia; 3.14. Produccions audiovisuals, ràdio i TV; 3.15. Entorns virtuals d'aprenentatge i xarxes socials; 3.16. Teclats virtuals; 3.17. Les pissarres digitals
  • 3.18. Altres eines i possibilitats4. Bones pràctiques i exemples de projectes portats a terme; 4.1. El projecte Espurn@, proposta telecol·laborativa de gestió compartida del coneixement; 4.2. "De tothom, de cadascú", un projecte d'entorn; 4.3. El món dels llibres; 4.4. Sant Jordi, un bon moment per portar a terme bons projectes; 5. Conclusions; 6. Preguntes més freqüents; 7. Bibliografia i webgrafia comentada; 8. Blocs, vídeos, videotutorials i altres recursos complementaris