Aprendre a estudiar a la universitat

Aprendre a estudiar a la universitat significa aprendre a documentar-se, a elaborar personalment informació a partir de dades recollides, a solucionar problemes de l'especialitat de cadascú i a comunicar de manera idònia allò que s'ha après; en definitiva, aprendre a ser autònom i començar...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Corporativo: e-libro, Corp (-)
Otros Autores: Gregori, Elena Barberà, author (author), Monereo Font, Carles (-)
Formato: Libro electrónico
Idioma:Catalán
Publicado: Barcelona : Editorial UOC 2002.
Barcelona : 2002.
Colección:Col·lecció Manuals (Barcelona, Spain)
Materias:
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991009421412706719
Tabla de Contenidos:
  • Aprendre a estudiar a la universitat; Página legal ; Índex; Presentació; Mòdul didàctic 1. Recollir la informació: com s'obté la matèria primera; Introducció; Objectius; 1. Com estudiem?; 1.1. Identificació de les dificultats en l'estudi; 1.2. Decidir sobre els propis objectius; 2. Aprendre a recollir la informació; 2.1. No siguem uns indocumentats! La recerca d'informació rellevant; 2.1.1. Per què hem de cercar informació?; 2.1.2. Quines són les condicions de l'activitat de recercad'informació?; 2.1.3. Què hem de saber per a cercar una informació?; 2.1.4. Com sabrem que fem bé la recerca?
  • 2.2. Aquesta me l'apunto! Anotar la informació2.2.1. Per què hem de prendre apunts?; 2.2.2. Quines són les condicions de l'activitatd'anotar una informació?; 2.2.3. Què hem de saber per a anotar una informació?; 2.2.4. Com sabrem que fem bé l'anotació?; 2.2.5. Com hem de revisar els nostres apunts?; Exercicis d'autoavaluació; Solucionari; Bibliografia; Annexos; Mòdul didàctic 2. Comprendre: convertir la informació en coneixement; Introducció; Objectius; 1. Un punt de partida: com utilitzem la informaciódisponible?; 1.1. Tot és important!; 1.2. No es pot fer tot!; 1.3. Pensem-ho tot!
  • 2. Destriem "el gra de la palla" i decidim què femper a "aprofitar el gra destriat"3. Aprenguem a comprendre; 3.1. Ja ho sabia!; 3.2. Llegim per comprendre, llegim per aprendre; 4. Anem per feina: "destriem i aprofitem","comprenguem i fem nostre"; 4.1. Escanegem un text; 4.1.1. El subratllat; 4.1.2. El resum; 4.1.3. Algunes qüestions importants que cal recordarper a comprendre la informació; 4.2. Actualitat econòmica; 4.2.1. Els quadres sinòptics; 4.2.2. Algunes qüestions importants que cal recordarper a comprendre la informació; 4.3. "Fer nostra" alguna informació sobre ecologia
  • 4.3.1. Els esquemes4.3.2. Els mapes conceptuals; 4.3.3. Comprendre quelcom més sobre ecologia; 4.3.4. Algunes qüestions importants que cal recordar per a fenostra la informació; Activitats; Exercicis d'autoavaluació; Solucionari; Bibliografia; Mòdul didàctic 3. Resoldre problemes i exàmens: posar-se a prova; Introducció; Objectius; 1. Resolució de problemes; 1.1. Prendre decisions; 1.1.1. Comprensió del problema: entenem el problema?; 1.1.2. Conveniència de les dades: tenim totes les dadesper a resoldre el problema?
  • 1.1.3. Tipus de resolució: l'estructura i el contingut del problemaens informen de la manera de resoldre'l?1.1.4. Procés de resolució i abast del problema: què ens demanael problema i com el podem resoldre?; 1.1.5. Adequació de la solució: el resultat a què hem arribat éscorrecte?; 2. Resolució d'exàmens; 2.1. Tipus de preguntes. Tipus de respostes; 2.2. El procés d'avaluació; 2.2.1. Abans de l'examen; 2.2.2. Durant l'examen; 2.2.3. Després de l'examen; Bibliografia; Annex; Mòdul didàctic 4. Comunicar el coneixement: escriure a la universitat; Introducció; Objectius
  • 1. Escriure: un procés desconegut, però no màgic!