Màrqueting i aplicació de la comunicació en la música popular

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Colom, Irene (-)
Formato: Libro
Idioma:Catalán
Publicado: Barcelona : UOC 2013
Colección:Manuals (Editorial UOC) ; 220
Manuals (Editorial UOC). Comunicació
Materias:
Ver en Biblioteca Universitat Ramon Llull:https://discovery.url.edu/permalink/34CSUC_URL/1im36ta/alma991004420279706719
Tabla de Contenidos:
  • Pròleg
  • Presentació
  • Capítol I: L'orientació en màrqueting: un avantatge per als grups de música; 1. Màrqueting i societat. Intercanvi i rendibilitat; 1.1. El màrqueting com a mentalitat i font d'orientació; 1.2. Un intercanvi entre dues o més parts; 1.3. La societat del màrqueting; 1.4. Mentalitat en màrqueting dels grups de música; 2. Concepte i beneficis de la comunicació; 2.1. Comunicació i pensament estratègic; 2.2. L'aportació de la comunicació; 2.3. Respostes que genera en el consumidor
  • Capítol II: El pop i el rock en el seu context1. Música popular: cultura com a producte; 1.1. La música dins la cultura; 1.2. Cultura de massa, la forma de consum de les societats avançades; 1.3. Definició de música popular; 1.4. Els gèneres pop i rock; 2. Indústria i sector musicals; 2.1. Noció d'indústries culturals; 2.2. El sector de la música: agents interventors; 2.3. Tecnologia digital: canvis en els subjectes de la indústria
  • Capítol III: La comunicació pren forma al servei de la música; 1. El consumidor de música pop i rock; 1.1. Procés de segmentació; 1.2. Consum de música i estudi del comportament del consumidor1.3. Variables que intervenen en el consum musical; 1.4. Estils de vida i subcultures musicals; 1.5. De l'estudi del consumidor a la definició dels públics de la comunicació; 2. La construcció de marques en música; 2.1. Estratègia de posicionament; 2.2. Creació de valor; 2.3. Definició de marca en l'àmbit musical; 2.4. Identitat i imatge de marca; 2.4.1. La identitat de marca d'un grup de música; 2.4.2. La imatge de marca d'un grup de música; 2.5. La tasca de construir una marca; 2.5.1. Els signes identificadors bàsics
  • Capítol IV: Posada en pràctica de l'estratègia comunicativa1. Màrqueting i les «4P» en música; 1.1. El valor afegit de la música; 1.2. Màrqueting operatiu; 1.2.1. Producte; 1.2.2. Preu; 1.2.3. Distribució; 1.2.4. Comunicació; 1.2.5. Pràctica del màrqueting operatiu en el sector de les arts i la cultura; 2. Formes de comunicació al servei de la música; 2.1. L'auge de les relacions publiques en l'àmbit musical; 2.2. Internet i ús de la xarxa; 2.3. Eines comunicatives; 2.3.1. Formes de comunicació properes a la publicitat; 2.3.2. Mitjans específics al servei de la promoció musical; 2.3.3. Àrees d'actuació estratègica en relacions públiques; 2.3.4. Eines en línia
  • Conclusions. Donar a conèixer i promocionar una formació musical, avui; Promocionar un grup de música novell; La comunicació en un grup consolidat